Det är främst kunskap om friluftsliv som lockar er till Utsidan. 85 procent besöker sidan för att hitta bra information – särskilt i forumet (se punkt 2). Hälften av er söker inspiration i form av rekommendationer och läsning om vandring och andra naturupplevelser. På frågan vilket redaktionellt innehåll ni är mest intresserade av toppar turtips (74%), följt av produkttester (68%) och reseberättelser (62%).
6 insikter från Utsidans läsarenkät
Innan sommaren genomförde vi en läsarundersökning för att få en bättre bild av Utsidans användare. Cirka 900 personer svarade på våra frågor. Här är redaktionens viktigaste insikter.
Ny textredigerare
Vi har uppdaterat den redigerare ni (och vi) använder för att skriva blogginlägg och artiklar.
Textredigeraren har uppdaterats till en modernare version och fungerar i stort som förut, men det ser lite annorlunda ut här och där och det har även tillkommit några funktioner:
Bakgrundsbild för din blogg
Nu kan du snygga upp din blogg genom att lägga till en bild som syns tillsammans med titeln, bloggbeskrivningen och navigationen.
Så gör du:
Utsidans nya redaktion
Det händer något på Sveriges första och största friluftssida. Innan sommaren fick Utsidan ett nytt utseende. Nu presenterar sig den nya redaktionen.
Jag heter Philipp Olsmeyer och det är jag som syns på bilden. Han som hoppar från klippan in i det höstkalla vattnet.
Plötsligt händer det...
Efter +15 år har vår trogna skuta fått en ansiktslyftning med ny design och logotyp, och dessutom några nya besättningmän.
Som synes har nu Utsidan fått en ny design och logotyp. Jag minns inte själv när vi sjösatte den tidigare designen, men det är säkert 15 år sedan nu. Så hög tid för lite nytt! Vi har städat upp en hel del, förbättrat och förenklat navigation och jobbat på att göra läsupplevelsen bättre.