Ytbehandla Kåsa

Fasen nu blev man sugen på en kåsa. Har lurat på det i tio år kanske då jag är förbenat noga med utseendet. Fixade en grymt fin kaffepåse av renskinn förrförra året. Nu blir det kåsa snart. Vill ha en enkel och klassisk och inte så stor. Max 1,5 dl. http://www.kero.se/shop/products/product/index/kaasor/ Björken eller Myren ligger bra till men jag vill helst klämma på den först. Kör på med vikkåsa ett tag till. Går inte att slå i hur praktisk och liten den är att bara ha i sidofickan.

Prova valnötsolja. Den oljan används ofta till arbetsytor (för matlagning) och skärbrädor i trä samt salladsskålar i trä då den inte ger ifrån sig någon olustig bismak. Den ska även vara ovanligt bra till just det ända målet. Bättre än parafinolja sägs det!

Fasen nu blev man sugen på en kåsa.

Jag känner lika dant när jag ser fina bilder på fina kåsor. Den vikbara snikkåsan känns plötsligt tråkig och opersolig. Det skulle vara intressant med en tråd med bilder på folks kåsor!

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg