www.northstar.se

Hej
Vad har ni för erfarenhet av internet flilufts/klätter butiker i synnerhet och northstar.se i synnerhet?
Jag söker en seriös serviceinriktad butik med bra priser.
Vi ses där ute! :)

Kanon

Det är en kanon butik tycker jag, man kan ringa på förmiddagen och få grejen man var "tvungen" att ha just nu med posten dagen efter. Så jag har bara positiva tankar om dem. (Beställer alltid därifrån)

kanonbra ställe

Har inte beställt på postorder från dem (men de har andra, kolla in recensionerna här på utsidan..), men efter stt ha handlat av dem i fem sex år har jag bara gott att säga om dem - snabba, kunniga, trevliga och billiga. Vad mer kan man begära? Nu när de har förstärkt sin klädesavdelning med ett känt amerikanskt märke till lågt pris har de ryckt upp sig på den enda svag sida jag tycker de haft (snygga funktionskläder, fast det är ju helt efter min smak..)
Vad som jag tycker kännetecknar dem är att de kan plocka fram ett billigare alternativ till den där dyra prylen/plagget du letar efter, måhända att det är från ett mindre känt märke, men de är oftast lika bra och ibland bättre.
Men de har en otroligt uselt uppdaterad hemsida!!
Det är i princip samma grejor nu som för tre år sen. Skärpning!

De är bra att ha och göra med både "live" och över telefon. Mitt första intryck av dem var att de inte läser/svarar på mail i så värst rask takt så det är bättre att ringa. Det kan iofs ha varit en engångshändelse.
Ett annat plus är att de har lite andra märken än det annars ganska homogena sortimentet i våra friluftsbutiker.
Jag skall själv ringa(!) in en beställning snart.

Verkar seriösa

Beställde en sovsäck förra veckan via telefon. Mycket seriösa och ärliga i sin information. Det verkar vara värt att fråga om produkterna. Han som jag pratade med hade koll.

Handlat en gång av dem

Och det funkade jättebra, grejerna kom snabbt via postförskott.

När jag pratade med dem på telefon för någon månad sen sade de att hemsidan är under uppryckning. Så ha lite tålamod, så kommer det nog...

Eva

Kolla recensionsbanken http://www.utsidan.se/recensioner/visaobj.asp?ID=538 Medelbetyg 4.7 på 18 röster. "Seriösa och serviceinriktade" var det.

Har själv beställt på mail därifrån 3 gånger. En gång ringde de och sa att en pryl inte fanns i lager, och undrade om jag ville vänta, ha en annan liknande pryl (som de kunde tipsa om), eller om de skulle skicka paketet utan prylen som saknades. Alla 3 gångerna har paketet legat på Posten utan krångel 4-5 dagar senare (Posten tar väl 3 dagar på sig...) Snabbt, enkelt och kunnig personal är mitt omdöme.

Har alltid handlar av Northstar bara för att de är så ensvisa och biter sig fast i Malmberget. Brukar vara in dit och köpa det jag behöver innan jag fara upp på fjället.
Det är ingen ide att skriva epost svaren lär utebli, ring i stället så får du aktuell information om vad som finns, i lager och vad du kan få i stället och till vilka priser.
Jag var in dit i sommras och handlade, då skulle de sätta upp en webbshop men sidorna har sett lika sunkiga ut sedan de började :) Men det är inte webbsidorna vi köper. // Roland

Utmärkt

Mina erfarenheter är klart positiva. Har beställt flera gånger via E-post och har till skillnad från en del andra fått respons inom 1-2 dagar. Sortimentet är intressant och enligt min mening många gånger ett billigare och minst lika bra alternativ som "kända toppmärken".

Dålig koll på konsumenträtt

Ja, deras sidor är dåligt uppdaterade, än värre är det med försäljningsvillkoren. Skulle vilja dela med mig av en mejlkorrespondens jag hade med dem. Jag tycker fortfarande att det är lite fult spel:

Epostkonversationen med Nortstar är bortplockad av Utsidan, eftersom man inte får publicera den här typen av korrespondens utan tillstånd från båda parter enl. PUL samt bryter mod god ser anser vi - Thomas, Utsidan

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
pasi.rantala www-butiker Utrustning allmänt 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg