Efter att nu ha fått tillgång till den aktuella texten i senaste numret av Paddling får jag som läsare den här uppfattningen:
Tidningen Paddling har klippt och klistrat, utan tillstånd (utgår jag ifrån i a f..), text från Erik As privata hemsida (som dels är copyright-skyddat, dels uttryckligen speglar hans åsikter) och publicerat valda delar i tidningen på den nyöppnade "läsarsidan" i sken av "insändare". I stort sätt hela uppslaget används till att både bemöta och kritisera Eriks privata åsikter - med starkta inslag av pajkastning.
I själva sakfrågan, framförallt den tragiska olyckan, ser jag med min (begränsade..) erfarenhet och kunskap, rätt och fel i båda parternas argumentering. Så där har jag inte mycket att tillägga. Förutom att det om möjligt är ännu mer tragiskt att den har blivit slagträ i några personliga motsättningar..
Men att SKFs officiella organ Paddling, med dess ordförande som ansvarig utgivare (har för mig att det faktiskt innebär ett visst ansvar..) agerar på det här sättet stinker. Det befrämjar ju inte direkt öppenhet och åsiktsfrihet att riskera bli uthängd i förbundstidningen om man nu inte tycker som SKF. Min åsikt.
Som sagt, det här är den bild av situationen jag har fått som bara har läst texten. Vore därför bra om de två parterna kunde kommentera och rätta mig om jag har fel (så får jag också möjlighet att be om ursäkt i s f..).
Och jag ser gärna att det sker här på Utsidans forum (om det är ok?) - är inte intresserad (av förklarliga skäl..) av att föra någon "debatt" på Paddlings "läsarsida"..
Om det här inlägget uppfattas som lite aggressivt så är det nog helt korrekt..
/ Ulf