www.arnstrom.org nedlagd?

Vad jag fattar så är Paddling helt avhängt SKF. Den deg tidningen drar in används för att betala redaktörernas pölsa och räkningar. Alltså ungefär som för alla oss andra som lönearbetar.

Varför SKF ordförande är ansvarig utgivare är dock lite udda kanske är det en kvarleva från en svunnen tid?

Hans Friedel

Fortfarande utan ha läst på annat än vad som skrivits i tråden här, så är det väl ändå så att om en tidningen är ett förbundsorgan så är det väl två stora skillnader mellan den och en annan "vanlig" båttidning:

Ansvarig utgivare i förbundet

Tidningsprenumerationen ingår som en del av förbundsmedlemsavgiften

Jag vet att man kan prenumera utan att vara medlem, eller köpa lösnummer, men man kan antagligen inte vara medlem utan att få tidningen - och de medlemsnumren delas antagligen inte ut gratis. Att sedan medarbetarna har lön är förstås en annan sak. Riksdagsmännen har också lön, men det gör inte att deras jobb liknar ett tjänstemannahugg på Ericsson, Volvo eller Ica.

I övrigt ber jag om ursäkt för att ha kört rejält i OffTopic-diket.

Tidningsprenumerationen ingår som en del av förbundsmedlemsavgiften
, men man kan antagligen inte vara medlem utan att få tidningen
I övrigt ber jag om ursäkt för att ha kört rejält i OffTopic-diket.

Numera betalar man för att prenumerera på Paddling. Detta även om
ens klubb är ansluten till Kanotförbundet. Den som inte betalar får ingen tidning.

OK, nu har jag kikat lite på kanot.com, men undrar ju då lite nyfiket;
Tidningen som uppges vara förbundets officiella organ finns till medlemspris för medlemmarna, men det framgår inte vad skillnaden är mellan detta pris och det vanliga priset är.

Nu kanske inte tidningen i sig är skäl att gå med i förbundet, jag är klubblös i och med att jag har så mycket längre till närmaste klubb än till vattnet, men det kan ju var kul att veta.

Tidningen Paddling bryr jag mig inte om ett dugg, den försöker bara passa alla med en paddel i handen. Däremot hoppas jag att Arnström kommer tillbaka med siten eller åtminstone kommenterar varför proppen drogs. Är ju för "jäkligt" om tidningsnissarna gjort så han tappat sugen. Kanske för att han inte förespråkat PVC kajakens förträfflighet? Hans site har varit en av få där man inte känt en försäljare uppe i ansiktet (Ingen blogg nämnd...ingen glömd).

Om jag minns rätt från Arnströms site så var han inte helt förtjust i att Paddling använde hans sitetext som om det vore en insändare. Med betoning på "om jag minns rätt"...
!

Om det är fallet så är det illa. Det visar ju vilka amatörer dessa tidningsnissar är. Bryter både mot redaktionell etik och upphovsrätt.

De verkar heller inte fatta att man ställer högre krav på rättstavning i deras tryckta produkt än på en ideel webb-sida.

Efter att nu ha fått tillgång till den aktuella texten i senaste numret av Paddling får jag som läsare den här uppfattningen:

Tidningen Paddling har klippt och klistrat, utan tillstånd (utgår jag ifrån i a f..), text från Erik As privata hemsida (som dels är copyright-skyddat, dels uttryckligen speglar hans åsikter) och publicerat valda delar i tidningen på den nyöppnade "läsarsidan" i sken av "insändare". I stort sätt hela uppslaget används till att både bemöta och kritisera Eriks privata åsikter - med starkta inslag av pajkastning.

I själva sakfrågan, framförallt den tragiska olyckan, ser jag med min (begränsade..) erfarenhet och kunskap, rätt och fel i båda parternas argumentering. Så där har jag inte mycket att tillägga. Förutom att det om möjligt är ännu mer tragiskt att den har blivit slagträ i några personliga motsättningar..

Men att SKFs officiella organ Paddling, med dess ordförande som ansvarig utgivare (har för mig att det faktiskt innebär ett visst ansvar..) agerar på det här sättet stinker. Det befrämjar ju inte direkt öppenhet och åsiktsfrihet att riskera bli uthängd i förbundstidningen om man nu inte tycker som SKF. Min åsikt.

Som sagt, det här är den bild av situationen jag har fått som bara har läst texten. Vore därför bra om de två parterna kunde kommentera och rätta mig om jag har fel (så får jag också möjlighet att be om ursäkt i s f..).
Och jag ser gärna att det sker här på Utsidans forum (om det är ok?) - är inte intresserad (av förklarliga skäl..) av att föra någon "debatt" på Paddlings "läsarsida"..

Om det här inlägget uppfattas som lite aggressivt så är det nog helt korrekt..

/ Ulf

Kom tillbaka!

Till Erik A.:

Kom tillbaka Erik, vi saknar dig och din förträffliga sajt!!!

Låt inte amatörerna på Paddling gå segrande ur denna kontrovers, om det nu är det som föranlett dig att "dra ur proppen". Kan du inte åtminstone kommentera ditt ställningstagande att lägga ner?

Mvh,
Janne B.
Vaxholm

hjälp, vad göra?

Instämmer,
har haft stor nytta av Erik A:s hemsida för att lära mer om ´kajaker, paddling o s v, kom tillbaka !
Och sitter just nu samtidigt med ett färskt inbetalningskort för Paddling även för kommande år,
vad göra, kan man älska alla här i världen eller....?

Per D

kan man älska alla här i världen eller....?

Nä, men man kan ju faktiskt försöka! :)

(De delar av redaktionen som jag träffat är verkligen hyvens prickar i mina ögon, det gäller även det jag sett av SKF's ordförande. Vår historieförståelse är inte av fakta typen ännu, någonsin? Och alla gör misstag. Det står vissa kloka saker i religiösa verk, svåra saker, men kanske viktiga och nyttiga. Exempelvis: "Älska din fiender, och bed för de som förföljer dig". Kanske att vi med den inställningen kan ha kvar något fler relationer, något mer kraft för lust o lek o utveckling och kanske också en site där vi kan läsa om motionspaddling? Nä, vi tar inga offtopicinlägg om religion nu, eller? ;) )

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Anette Grinde Förening/org. för samarr. av föredrag m Magnus F? Paddling allmänt 1

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg