Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
wookpanna
- Trådstartare backpacker8
- Start datum
Flera modeller av muurikkor
Jag ber först om ursäkt för min felstavning i det första inlägget om muurikka. Insåg misstaget men då var det försent att redigera.
Den "vanliga" muurikkan (den typ jag har)är rätt stor och har tre ben. Går att ställa direkt i elden. Men jag har även sett en mindre modell som kallas för picknicksmuurikka. Den har inte egna ben utan istället ett längre (gångjärnsförsett) handtag. Den går ner i ryggsäcken och väger inte värre än att den går att bära under en helg (jag tillhör dem som inte alltid prioriterar det lättaste packningsalternativet utan det mest rimligt njutbara).
/Tommy
Jag ber först om ursäkt för min felstavning i det första inlägget om muurikka. Insåg misstaget men då var det försent att redigera.
Den "vanliga" muurikkan (den typ jag har)är rätt stor och har tre ben. Går att ställa direkt i elden. Men jag har även sett en mindre modell som kallas för picknicksmuurikka. Den har inte egna ben utan istället ett längre (gångjärnsförsett) handtag. Den går ner i ryggsäcken och väger inte värre än att den går att bära under en helg (jag tillhör dem som inte alltid prioriterar det lättaste packningsalternativet utan det mest rimligt njutbara).
/Tommy
Flera modeller av muurikkor
/Tommy
/Tommy
Re: Muurikka
http://www.getout.se/ har scout saker, även muurikka. Förmodligen samma tillverkare som ovan.
Jeobald; sa:Kasta ett getöga på http://www.aila.jokkmokk.com De har några olika modeller till någotsånär vettiga priser.
Modellen är densamma som scoutbekantar till mig använder, men jag vet ej var de har införskaffat sin; den är dock väldigt trevlig att laga mat på/i/med (de har en med Ø=58 cm och den räcker bra till 8-10 personer beroende på vad man gör)
Laga mer mat ute; det är inte inne, men bör vara!
http://www.getout.se/ har scout saker, även muurikka. Förmodligen samma tillverkare som ovan.
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg