Whisky i PET-flaska?

avslutad210712

Gäst
Om man nu inte vill skryta med vad man dricker så är det bara att hälla över på en vanlig PET-flaska precis som flera tidigare sagt. Och varför begränsa sig till en cola på 50 cl eller en festis på 60 cl när det finns cola (och andra) på 2 liter :)

Och skryter gör man ju med smaken, inte med etiketten. :)

Efter att kompisen tagit några stänkare av sin whisky tar man fram sin lilla plunta och säger "smaka på det här det är [något som låter väldigt skotskt]. Det är minsann andra grejor". Han går säkert på det!

Själv köpte jag för eoner sedan en illgrön plastplunta på Obs! Den är nu så whiskyimpregnerad att jag bara behöver hälla brännvin i den :)

Sådana rara saker bör förvaras säkert och lättilggängligt. Själv föredrar jag Cognac och har hittat den perfekta pluntan hos Primus. Den kostar cirka 100 kr - se http://www.primus.se/Templates/Pages/ProductSheet.aspx?ItemId=87715

Den ser ju tjusig ut men väger den inte mycket mer och är så mycket dyrare än en vanlig PET i samma storlek? Men visst, kul med lite extra lyx. Själv tänkte jag också ta med mig några deciliter cognac, i en PET-flaska om inte kompisen hittar någon färdig lösning i Tyskland. Om jag minns rätt så är halva minibar-sortimentet av småflaskor i plast, eller?

När min svåger vandrade för 2 år sedan tyckte han att han var så smart. Han hällde över whiskey i en diskat listerine flaska. Ni anar hur whiskeyn smakade ;) ? Han gör nog inte om det på årets tur.

Tråden är ett år gammal men blir nog aldrig inaktuell. Det finns nu en Whisky som heter "The Latitude 55°" och den säljs i PET-flaska på Systembolaget. Smaken vet jag inget om än men gissar att den smakar som alla andra billiga sorters Whisky. Köpte mig en 35 cl flaska som får följa med mig på 10 dagar i fjällen.

Fördelen ligger i att den säljs i en PET-flaska och lätt att ta med på vandringen.

Utmärkt Whiskey

Tråden är ett år gammal men blir nog aldrig inaktuell. Det finns nu en Whisky som heter "The Latitude 55°" och den säljs i PET-flaska på Systembolaget. Smaken vet jag inget om än men gissar att den smakar som alla andra billiga sorters Whisky. Köpte mig en 35 cl flaska som får följa med mig på 10 dagar i fjällen.

Fördelen ligger i att den säljs i en PET-flaska och lätt att ta med på vandringen.

Jag har smakat just den sorten en del gånger. Den kommer att funka fint fint på fjället :)
Smidigt är det ocksa att den finns i både stor och liten flaska.

Själv har jag fyllt en 33 cl pet med Ardbeg så det ska räcka till 2 cl varje kväll, 12 dagar i Sarek.

Tur att man aldrig var bra på matte.........:)

Peter

Sådana rara saker bör förvaras säkert och lättilggängligt. Själv föredrar jag Cognac och har hittat den perfekta pluntan hos Primus. Den kostar cirka 100 kr - se http://www.primus.se/Templates/Pages/ProductSheet.aspx?ItemId=87715

Jag tänker oftast på vikten men använder faktiskt denna, för den tål fasen att köras över av en bil och annan tänkbar misshandel jag kan utsätta den för när jag springer runt i skogen. Skulle aldrig våga hälla whiskey i en vanlig bräcklig PET-flaska.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg