Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Ren cykel med komponenter som jag tror(hoppas) lämpar sig för touring har kostat ca 7 300, det är utan pakethållare, extra kedja, extra slang, packväskor osv.
Med samtliga packväskor (4 stora sidoväskor, en stor bak och styrväska), packethållare fram och bak, extra däck, extra kedja osv osv osv osv blir det strax under 12 000.
Ok, det går visst inte att redigera inlägg, alltid lär man sig något
Hur som helst finns komponentlista på min blogg: http://cycloneroads.tumblr.com
Byggd för enkelhet, viss styvhet där det behövs samt med viss viktbesparing i åtanke. Ganska mycket med prylar jag haft liggande.
Kan förresten passa på att rekommendera Crosso-väskorna. Ligger under de tyska väskorna i pris men håller ihop bra.
Här är min Miyata 1000 touringcykel, som jag köpte 1992. Bilden är från förra hösten då jag gjorde en totalrenovering och uppgradering av cykeln till (mestadels) moderna komponenter. Tyvärr har jag inte kommit ut särskilt mycket på långresor på cykeln än, men jag hoppas att det ska bli mer i framtiden.