Kör du ren propan är det inga problem i - 20.
Vad menar du förresten?
Ett bensinkök går ju ganska länge mellan pumpningarna.
Det finns många exempel på vad som kan gå fel och som gick fel vid den senaste turen, (Primus):
Under en långkörning får köket för sig att det är skitigt och måste rengöras. (Vid den senaste rengöringen gick såklart rensnålen sönder)
Du lyfter på kastrullen för att fylla på en termos och köket släcks ned även om det inte blåser speciellt mycket och du har vindskyddet på. Detta hände i princip varje gång på senaste turen.
Något annat odefinierat som gör att du måste gå igenom hela köket för att se vad som är fel. Inte kul att göra felsökning på metalldelar med bara fingrar i dessa temperaturer.
Alla dessa fel kräver att köket kyls ned innan man sätter igång det igen.
Eller det som hände mig för några år sedan vid runt 30 minus, MSR Whisperlite Int). Bensinpumpens gummifläns frös fast i sitt minsta läge och friktionen uteblev vid pumpningarna. Detta visste jag så klart inte om vid det tillfället.
Det känns som att bensinköken är som temperamentsfulla Ferraris med stora kapaciteter men som smådyker vid de temperaturer de är ämnade för pga av för många svaga länkar.