Ska vandra 12 dagar i Sarek andra halvan av augusti och fnular på om jag ska ta Primus Winter gas istället för sommargas. Aspekten jag tänker på är hur länge vanlig vs vintergas räcker. Vill gärna klara mig på en 450g tub. Om det skulle bli kallt dvs neråt nollan eller lägre, kommer vintergasen räcka längre än vanliga gasen eller handlar det bara om hur lång tid uppkoken tar? Och säg att jag har tur med vädret istället och det är 15-20 plusgrader, finns det nån nackdel med att ha tagit med mig vintergas?
Bonusfråga 1: jag testade Colemans extreme gas på vintertur och den funkade bra. Men jag gjorde inga exaktare tester av gasåtgången. Nån som vet om den går åt snabbare än Primus Winter gas?
Bonusfråga 2: hur är det nu med att vända på gastuben när det går lite trögt, finns det skillnader mellan vanlig gas och vintergas här? Har en Optimus Vega brännare.
Bonusfråga 1: jag testade Colemans extreme gas på vintertur och den funkade bra. Men jag gjorde inga exaktare tester av gasåtgången. Nån som vet om den går åt snabbare än Primus Winter gas?
Bonusfråga 2: hur är det nu med att vända på gastuben när det går lite trögt, finns det skillnader mellan vanlig gas och vintergas här? Har en Optimus Vega brännare.