Har hört att Gouterleden inte är att rekommendera vintertid. Är det någon som vet av vilket skäl?
rickardolsson@hotmail.com (Rickard) Gäst 20 December 1999 #1 Har hört att Gouterleden inte är att rekommendera vintertid. Är det någon som vet av vilket skäl?
Anders Gäst 20 December 1999 #2 Livsfarligt!! Livsfarligt p.g.a lavinrisken i Goutercolouiren, samt extremt lavinfarligt från Aig. du Gouter och Arete de Bosson och upp till toppen. Hälsningar Anders
Livsfarligt!! Livsfarligt p.g.a lavinrisken i Goutercolouiren, samt extremt lavinfarligt från Aig. du Gouter och Arete de Bosson och upp till toppen. Hälsningar Anders
peter.ask@ess.slu.se (Peter Ask) Gäst 21 December 1999 #3 Vilken väg skall man ta då? Jag har en kompis som besteg Mt Blanc via Gouterleden på vintern. Dock var det tidigt på säsongen (nyår), och väldigt lite snö. Vilken väg skall man ta på vintern då? Finns det någon säkrare väg som inte innebär alltför avancerad klättring? Peter Ask
Vilken väg skall man ta då? Jag har en kompis som besteg Mt Blanc via Gouterleden på vintern. Dock var det tidigt på säsongen (nyår), och väldigt lite snö. Vilken väg skall man ta på vintern då? Finns det någon säkrare väg som inte innebär alltför avancerad klättring? Peter Ask
peter.ask@ess.slu.se (Peter Ask) Gäst 31 Januari 2000 #4 Gouter utmärkt med lite snö! Om det är lite snö är Gouterleden utmärkt även på vintern. Jag vet för jag gjorde den i förra veckan. Det var ingen lavinfara någonstans längs leden. MVH Peter Ask
Gouter utmärkt med lite snö! Om det är lite snö är Gouterleden utmärkt även på vintern. Jag vet för jag gjorde den i förra veckan. Det var ingen lavinfara någonstans längs leden. MVH Peter Ask