Vindtät fleecejacka

Jag är en tjej som är på jakt efter en bra vindtät fleecejacka. Jag är inte helt trådsmal så därför upplever jag att jackorna känns lite för trånga. Är det någon som vet något bra märke? / Johanna

north face windstopper fleece

Jag har en windstopper fleece från TNF. Jag tror modellen heter sentinell. Köpt på sportsnet.se och storlek XL passar en kilel som mej, 186 cm 86 kg. Två fickor och två ventialtionshål på bröstet. Gummibandsmuddar i ärmslut och justerbart gummiband i midjan och blixtlås hela vägen.
Jag är nöjd. Varm och go och lätt och tunn.

/Patrik

Taiga

Taigas tröjor är lite lösare i passformen. Har en Delwood själv. Kanske inte snyggast på marknaden men det är inte många andra som slår dem på fingrarna när det gäller kvalitet och funktion. Billig med.

http://www.taiga.se

Har en Tenson windstopper som jag använt nästan oavbrutet sedan inköp för ca ett år sedan. Min tjejkompis har prövat den ett antal gånger och den verkar ju passa även henne (hon har inte barbie figur...). Vet ej vad modellen heter men jag tror inte att dom har så många modeller...
Köpte även en Haglöfs W/S väst (tornado) som jag just nu har inder utprovning. Riktigt skönt plagg att ha på sig när som helst. Känns som om någon kramar en hela tiden, inte för att den sitter för tajt men att den bara omsluter bålen och inte armarna. Rekomenderar båda.

mvh/samme

ps. en tjej kan alltid ha killkläder men en kille kan aldrig ha tjejkläder... :)

Min tjej köpte en Tierra Windstopper jacka som hon är jättenöjd med. Den är designad för kvinnor, och har stretch i sidorna samt förstärkning över axlar. Helt enkelt en mycket bra design. Min tjej är inte heller trådsmal och jackan funkar mycket bra för henne.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg