Jag håller med mycket av det du skriver men i själva siffrorna måste det ha blivit något fel här och där. Borde inte 7,5 MW vara 7,5 GW? Finns fler sådana ställen längre ner i texten där jag inte får ihop det med tiopotenserna. Ändra dem så går det nog ihop.Och det här är innan alla satsningar på LKAB, Serverhallar, elbilar, el lastbilar osv. och innan man har slaktat fler kärnkraftverk.
Idag gick Centen ut och raljerade med att öka sin gröna omstart från 140 till 200 TWh dvs i runda tal 7,5 MW...
Sedan tycker jag det är bra att det kommer initiativ från politiskt håll, åtminstone som diskussionsinlägg. Det här från Centern är nog mer än så (och det handlar inte bara om vindkraft). Men alla dessa åtgärder borde diskuterats för 10-15 år sedan. Redan då visste man vart vi var på väg ifråga om koldioxiden, ja långt tidigare också. Nu kommer allt som en ketchupeffekt och eftersom få andra alternativ anbefalls ska plötsligt vindkraften lösa hela ökningen av energibehovet. Mycket mer än vad man trodde bara för något år sedan.