Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vad för vin använder ni i grytor? Jag har testat per morbergs nya zinfandel och den passade väldigt bra till en gryta med högrev. Tipsa gärna om andra mustiga viner!
man kan använda ett liknande vin man tänker dricka till rätten.. du verkar dock föredra smakrika, kraftiga och en aning onyanserade viner.. om jag var du så skulle jag utforska malbec i sydamerika, shiraz i australien för att nämna några.. dock aldrig något med en kändis på flaskan.. väljer man ett enklare vin i glaset så kan man med fördel använda samma i grytan. var inte rädd att testa portvin eller maderia heller..
Men -patric- om jag tänker dricka brännvin till maten ska man då ha skattefritt i grytan?
I övrigt tycker jag att man kan kosta på sig ett gott vin till grytor, det gör skillnad! Det är svårt att ge tips utan att veta mer. Allt beror ju på resten av ingredienserna. Och som sagt, skulle inte köpa nåt för att det var en betakändis på.
vad menas att kosta på sig ett gott vin i en gryta, jag har inga problem med att lägga någonstans mellan 100-200 kr på ett vin i en bra gryta, jag är dock beredd att lägga avsevärt mer i glaset.. men jag misstänker att vi menar samma sak, häll ingen skit i maten, en stor del av resultatet bygger på råvarorna..
Som nån svensk kock sa (kan det vara Nils Emil kanske?), Häl inte i maten det du inte är beredd att hälla i strupen. För många köper "matvin". Sen är jag överens, har kanske lite olika övre gränser för strupen och grytan.
Men tex en Bolognese ska ha en kraftig italienare i sig, en fransk köttgryta mår så bra av en Bourgogne osv.
Men -patric- om jag tänker dricka brännvin till maten ska man då ha skattefritt i grytan?
I övrigt tycker jag att man kan kosta på sig ett gott vin till grytor, det gör skillnad! Det är svårt att ge tips utan att veta mer. Allt beror ju på resten av ingredienserna. Och som sagt, skulle inte köpa nåt för att det var en betakändis på.