Ingen ny kaffekanna
Tyvärr så var Primuskannan slutsåld hemma i Uppsala, så jag kunde inte skaffa någon ny innan jag for till fjälls Ska beställa ny nu under hösten så att man får med sig en ny kanna till vinterturen. MSR pannan du köpte är det den där "Alpine Teapot"? Hur är det med den, ryms den i stora Trangiat? Rostfrit vore guld men packutrymmet sätter ändå vissa begränsningar hos mig.
En fråga till, vad kostade MSR kannan?
Mvh Jesper
Raskesven; sa:Blev det någon ny kaffekanna, typ Primus Litech, och vad tycker du om den i så fall? Själv skaffade jag och bytte till MSR:s 1-liters kaffekanna i rostfritt precis innan vi stack. Betydligt bättre än den gamla Trangia kaffekannan i alu. Värmen stannade kvar länge i nya kannan. Nya knepigheten var att när värmen slogs av/kannan lyftes av så fortsatte värmen stiga med fördröjning ett litet tag. Man lärde sig dock undvika överkok efter några mindre fadäser.
Mvh, Raskesven
Tyvärr så var Primuskannan slutsåld hemma i Uppsala, så jag kunde inte skaffa någon ny innan jag for till fjälls Ska beställa ny nu under hösten så att man får med sig en ny kanna till vinterturen. MSR pannan du köpte är det den där "Alpine Teapot"? Hur är det med den, ryms den i stora Trangiat? Rostfrit vore guld men packutrymmet sätter ändå vissa begränsningar hos mig.
En fråga till, vad kostade MSR kannan?
Mvh Jesper