Jag har precis inhandlat min andra alaska sedan jag testade den första bara för några månader sedan. Frälst direkt =)
Den första jag har är en riktigt tidig modell med 84 cm 4-stegad ram och axelremmarna är lite väl simpla.
Nåväl, den nya (för mig) har en 5-stegad ram men den är 85 cm. Enligt inlägg 17 i den här tråden
så var de 5-stegade ramarna antingen 77 eller 87 cm. Fel information? Eller var noggrannheten vid ramtillverkning +-2 cm?
bifogar bilder på min "nya"
V
Den första jag har är en riktigt tidig modell med 84 cm 4-stegad ram och axelremmarna är lite väl simpla.
Nåväl, den nya (för mig) har en 5-stegad ram men den är 85 cm. Enligt inlägg 17 i den här tråden
Vilka modeller var populära under ramryggsäckens tid?
Möjligt att informationen var fel. Jag är intresserad av att köpa av dig vid rätt pris men har några funderingar och du verkar ha god kunskap. Såldes ryggsäckarna i olika storlekar som de gör idag eller hur anpassades de utifrån individen? En annan fundering är om de med rak ram känns av i...
www.utsidan.se
så var de 5-stegade ramarna antingen 77 eller 87 cm. Fel information? Eller var noggrannheten vid ramtillverkning +-2 cm?
bifogar bilder på min "nya"