Vilken musik??

Re: Re: Öronbedövande tyst

bash; sa:
björner; sa:
Kul ämne att diskutera.
Personligen föredrar jag dock den närmast tryckande tystnad som finns på vinterfjället.

Så ingen musik i öronen när du sluter ögonen och ser dig utföra det STORA åket i sängen innan du ger dig av??

Testa, det funkar, målbildsträning är aldrig fel...

Just till målträning så måste ju Carmina Burana med Orff vara nästan optimalt!!

Klassiskt

Ja det där med att ladda mentalt tillmusik är ju individuellt men om vi pratar klassiskt så är ju Bethovens eller om det var Mozart.. 9 synfoni (den som EU tagit som "nationalsång" för övrigt) klart godkänd.

Re: Re: Radiolåtar

bash; sa:
pea; sa:
Hejsan,

själv är jag en sån person som ofta kan en låt efter att ha hört den en gång så det är inte ovanligt att jag en hel dag på fjället kan gå och nynna eller sjunga refrängen på den sista låten som spelades på radion i bilen på väg till liften. Sist var den ching-ching låten med Nelly......väldigt frusterande låt men ack så svår att sluta sjunga på när man en gång har börjat.

/Petra

Ända botemedlet mot en sådan åkomma är om alla i gruppen i en gemensam rörelse tacklar vederbörande och proppar lagom mängd snö innanför tröjan...

Tro mig det funkar

;)

Givet, ingen musik i lurarna under åket, av säkerhetssjäl..

Hmm.....jo det har hänt kompisen bredvid i ankarliften antingen har hoppat av eller kastat av en bara för att sjunger på en så otroligt dålig eller jobbig låt......jag kan bara inte låta bli.....

/Petra

Re: Re: Öronbedövande tyst

bash; sa:
Så ingen musik i öronen när du sluter ögonen och ser dig utföra det STORA åket i sängen innan du ger dig av??

Näe, ingen musik, inte ens "Beatles" med Forbes...

Åkte f ö Envers du Plan i Chamonix i fredags utan musik, men med 1 m nysnö, och det var faktiskt kul ändå.

Det är väl som vanligt att var och en blir salig på sin tro, jag är glad så länge valet är fritt och man slipper skval från högtalare på fjället. Även om Tandådalen snart är där, man kan ju inte höra varann i liftkön pga allt dunka dunka.

Re: Re: Re: Öronbedövande tyst

björner; sa:
bash; sa:

Näe, ingen musik, inte ens "Beatles" med Forbes...

Åkte f ö Envers du Plan i Chamonix i fredags utan musik, men med 1 m nysnö, och det var faktiskt kul ändå.

Det är väl som vanligt att var och en blir salig på sin tro, jag är glad så länge valet är fritt och man slipper skval från högtalare på fjället. Även om Tandådalen snart är där, man kan ju inte höra varann i liftkön pga allt dunka dunka.

Först och främst

GOTTEGRIS, åka i Chamonix och puder.....

Sen så är jag inte förtjust i musik genom högtalare i backen heller, slipper gärna det.
Tänkte mest på de inre toner som ibland dyker upp i skallen (ibland tack vare "målbildsträning", hos mig i alla fall).
Har upptäckt att jag hört "Instant repeater 99" med The soundtrack of our lives och åkt till musiken.
Låter lite flummigt men ack så trevligt.
(använder mig även av musik vid uppladning, urladdning och avslappning vid t.ex. lite tyngre Sparrng innom Budo)

Näe, hörni ungdomar!

På fjället ska det vara tyst! Den enda musik som tillåts är vinden, då den viner över fjälltopparna.

/Håkan

Jag tycker musik är utmärkt att ladda med.. här e några favoriter..
Hellacopters - vem blir inte lite peppad av lite skitig rock´n roll..?
Minor Threat - 80-tals straight edge hard core. Ösigare än det mesta.
Black Sabbath - Ni har väl sett the Osbournes...
S.O.D. - Stormtroopers of death.. namnet säger väl allt!
John Coltrane - tidernas bäste saxofonist. Det rister djupt i ryggraden när han drar ett solo..
Joe Tex - Svängigare musik får man leta efter. svart soul/funk från 60/70.
Lee Perry - dub/reggae
Vill man ha lite softare musik kan jag rekommendera:
Kings of convenience - Norges svar på Simon and Garfunkel..
Belle and Sebastian
Serge Gainsbourg - särskilt "Bonny and Clyde" plattan med Brigitte Bardoux..
Smog - lågmält...
Will Oldham
The Avalanches - Kanske inte känns helt rätt inför en dag i backen.. men bra! :)

Keep on listening..

Håkan K; sa:
Näe, hörni ungdomar!

På fjället ska det vara tyst! Den enda musik som tillåts är vinden, då den viner över fjälltopparna.

/Håkan

Jag håller som vanligt med dig Håkan!! Det e ju därför man aktar sig för pisterna som e fulla med ungar med hashpulkor och kläder som för dom att se ut som tandkrämstuber...

:)

bash; sa:
Håkan K; sa:
Näe, hörni ungdomar!

/Håkan
Har farfar inte hört talas om hörlurar

Å dé otyget med hörlurar är bara halvsnäppet mindre illa än dunka dunka från stora högtalare! Tala om introvert! Tacka vet jag gemenskapen då man samfällt spurtar upp de sista 100 höjdmetrarna på toppbestigningen, sjungandes "We are all the winners". DET är musikupplevelse, det!

/Håkan

Håkan K; sa:
bash; sa:
Håkan K; sa:
Näe, hörni ungdomar!

/Håkan
Har farfar inte hört talas om hörlurar

Å dé otyget med hörlurar är bara halvsnäppet mindre illa än dunka dunka från stora högtalare! Tala om introvert! Tacka vet jag gemenskapen då man samfällt spurtar upp de sista 100 höjdmetrarna på toppbestigningen, sjungandes "We are all the winners". DET är musikupplevelse, det!

/Håkan

Håller med här PRO ;) här också.
Finns inget så trevlig som all(kamp också kanske??)sång.

FJS90/91; sa:
Håkan K; sa:
Näe, hörni ungdomar!

/Håkan

Jag håller som vanligt med dig Håkan!! Det e ju därför man aktar sig för pisterna som e fulla med ungar med hashpulkor och kläder som för dom att se ut som tandkrämstuber...

:)

Dinosaurierna hopar sig i backen
;)

(medger att många stomatoltuber ligger som minor i backen, vardags-edge kanske??)

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg