Nästan. Bladet borde i så fall vara fullt flatslipatEn sådannt handtag till en klassisk mora och en bra läderslida hade varit så nära perfektion man kan komma =)
~Paul~
Nästan. Bladet borde i så fall vara fullt flatslipatEn sådannt handtag till en klassisk mora och en bra läderslida hade varit så nära perfektion man kan komma =)
Synd bara att de vanliga Mora-bladen är så tråkiga
Näst översta kniven nedan är faktiskt med ett Mora Skinner-blad, den fick lillbrorsan (som jagar allt som rör sig) i julklapp. Skaftet är likt M2000-skaftet fast lite högre i profilen.
Bladet längst ned är mycket roligare än de vanliga Morabladen, har för mig att det är nått finskt blad?
Går att få upp en skrämmande egg på dem och så har de lite mer karaktär. Den kniven fick systersonen i julklapp.
Alltså 711 är tillverkad i kolstål (ekv. 1085) medan den rostfria varianten på de senaste modellerna är tillverkad i Sandvik 12C27. Innan sammanslagningen så var denna modell tillverkad i Sandvik 12C27M (modified).Dock har jag under vintern fått rostproblem med 711an.
Därför undrar jag om någon vet om det rostfria stålet i 746an håller styrkemässigt och skärpemässigt lika bra som 711an??
Alltså
Du kan få bort ytrost på din kniv med Autosol kromglans som du kan inhandla i din närmaste bensinmack.
~Paul~
Haha, visste inte att smålänningarna hade ytrost på tänderna .Sen finns den småländska varianten med tandborste och tandkräm =)
Sen finns den småländska varianten med tandborste och tandkräm =)
Haha, visste inte att smålänningarna hade ytrost på tänderna .
~Paul~
Haha. Vi får hoppas att de flesta smålänningar besitter något högre grad av inteligens än vad smålänningen hajen uppvisade . Så mycket ytrost såg man dock inte, snarare kromHAr du inte sett Hajen i bondfilmerna, en riktigt smålänning =)
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Vilken kämpe ! | Överlevnad | 1 | ||
Ray Mears, vilken smörja | Överlevnad | 35 | ||
Vilken växt? | Överlevnad | 5 | ||
Vilken eld använder ni? | Överlevnad | 12 |