Vilka presenningar?

Hej Gustaf. Jag beställde också 3X3. Mest för att jag ville ha kvadratisk. Har redan flera mindre, till hängmattorna, till solovandringar, solskydd mellan tälten osv. Denna hoppas jag ska kunna skydda hela familjen (5pers) mot regn och sol, utan att vara så stor att den blir bökig.

Yepp, nu har jag också beställt en DD tarp på 3x3 m. Det skall bli kul och intressant, jag har aldrig sovit under en tarp förut, bara i tält. Nu kan man ju ligga kvar i sovsäcken och koka morgonkaffet över öppen eld föreställer jag mig : )

/Gustav

Tarpen vinner på sin enkelhet i de flesta väder! Här en snabb variant för en stolpe och hörnen invikta till golv.

Bilagor

• Diamant.jpg
    Diamant.jpg
    112.3 KB · Visningar: 751
  • Utsikt diamant.jpg
    Utsikt diamant.jpg
    112.1 KB · Visningar: 712
Tarpen vinner på sin enkelhet i de flesta väder! Här en snabb variant för en stolpe och hörnen invikta till golv.

Ser intressant ut rent allmänt (inte min påse, dock). Hur ser det ut i toppen? Har funderat lite på om det skulle funka om man surrade toppen runt en större (15-20 cm diam.) konservburk som fungerar som skorsten och gjorde ett par vajerfästen så att man kan fästa/hissa upp den på en gren el.dyl. så att det kanske skulle gå att ha en mindre brasa igång utan att det hela riskerar att brinna ner. Sen knölar man ned den med toppen först i burken så blir det sotsida mot sotsida.

En stånglös kåta helt enkelt.

Ser intressant ut rent allmänt (inte min påse, dock). Hur ser det ut i toppen? Har funderat lite på om det skulle funka om man surrade toppen runt en större (15-20 cm diam.) konservburk som fungerar som skorsten och gjorde ett par vajerfästen så att man kan fästa/hissa upp den på en gren el.dyl. så att det kanske skulle gå att ha en mindre brasa igång utan att det hela riskerar att brinna ner. Sen knölar man ned den med toppen först i burken så blir det sotsida mot sotsida.

En stånglös kåta helt enkelt.

Ja, det låter som en krånglig lösning på ett problem jag aldrig haft.

Jag sydde fast ett "stolpfäste" mitt på min 3x3m tarp så nu kan jag sätta upp ett 3-sidigt enväggstält av min tarp (om det skulle behövas) med gåstaven som mittstolpe.

Det är egentligen otroligt vilka roliga konfigurationer det går att göra av en tarp bara det finns ordentligt med fästpunkter.

Skulle ha lagt upp en bild om jag haft någon men det, liksom mycket annat, får bli en senare fråga.....

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg