Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Underskatta aldrig glädjen i att ha med värmeplagg. Det kan lätt förgylla tillvaron att dra upp en go dunjacka eller varma strumpor när man hållt igång och småsvettats under klätterpassen, även om det är plusgrader ute
Underskatta aldrig glädjen i att ha med värmeplagg. Det kan lätt förgylla tillvaron att dra upp en go dunjacka eller varma strumpor när man hållt igång och småsvettats under klätterpassen, även om det är plusgrader ute
Precis - hellre för mycket kläder med tänker jag. I alla fall så det finns i bilen
En liten off topic-fråga bara - jag behöver tejp till fingrarna, tror jag. Har fortfarande lite småsår från sist jag klättrade. Klättertejp finns ju inte Växjö vad jag vet - men vad funkar? Maskeringstejp?
Alla apotek har sådan. Köp vit, du måste ha en 'icke-elastisk'. (den hudfärgade funkar inte)
Sporttape används oftast för att stärka svaga leder, t ex fingrar. Jag brukar oftast inte använda tape för att förhindra småsår, bara om klippan är extrem-vass kanske.
Alla apotek har sådan. Köp vit, du måste ha en 'icke-elastisk'. (den hudfärgade funkar inte)
Sporttape används oftast för att stärka svaga leder, t ex fingrar. Jag brukar oftast inte använda tape för att förhindra småsår, bara om klippan är extrem-vass kanske.
Jag har inte hunnit kolla runt tidigare, men nu på lunchen var jag inne på Stadium. Där hade dom dock bara en 4 cm bred tejp. Ska kolla typ Intersport och Teamsportia efter jobbet, men annars apoteket också.
Jag har aldrig använt tejp förr, så har inte så bra koll. Men sist jag var ute så fick jag många småsår på fingertopparna som inte läkt än och tror därför det kan vara läge för lite tejp på lördag.