Hejsan!
Jag heter Alex och går teknikprogrammet I gävle, och vi har ett projekt där vi ska designa en mobil inriktad mot en speciell målgrupp, och min grupp har valt Äventyrarna.
Det vi undrar är helt enkelt; vilka funktioner vill ni ha i en mobil som skulle vara designad för just er? (Vi ser några år fram i tiden, så fantasin får flyga iväg inom vissa gränser)
Förslag på form och liknande skulle även tas emot gladeligen
Några få saker som vi tänkt på är följande:
Detta är somsagt bara några av våra förslag, vi är väligt tacksamma för svar där ni berättar vad just ni skulle vara intresserade av, och ifall några av ovanstående förselag (eler förslag från andra användare) skulle vara attraktiva.
Tack på förhand
MvH Alexander Grupp nr6
Jag heter Alex och går teknikprogrammet I gävle, och vi har ett projekt där vi ska designa en mobil inriktad mot en speciell målgrupp, och min grupp har valt Äventyrarna.
Det vi undrar är helt enkelt; vilka funktioner vill ni ha i en mobil som skulle vara designad för just er? (Vi ser några år fram i tiden, så fantasin får flyga iväg inom vissa gränser)
Förslag på form och liknande skulle även tas emot gladeligen
Några få saker som vi tänkt på är följande:
- Termometer
- Stöt/vattentålig
- kamera
- Sattelittelefonfunktion
- Lågbatteriläge (skärmen stängs av helt, för att spara så mycket batteri som möjligt under längre utflykter)
- Blockera samtal (på så sätt slipper man lägga ner jobb på att få fram mobilen och se ifall man över huvud taget vill ta emot samtalet)
- möjlighet att koppla med armband (som visar vem som ringer osv)
Detta är somsagt bara några av våra förslag, vi är väligt tacksamma för svar där ni berättar vad just ni skulle vara intresserade av, och ifall några av ovanstående förselag (eler förslag från andra användare) skulle vara attraktiva.
Tack på förhand
MvH Alexander Grupp nr6