Om en dag är det dags:
Då öppnar mässan för i år.
Vad tycker ni?
Är behovet av en mässa i Stockholm för friluftsliv något viktigt?
Tror ni fler ger sig ut i naturen om det finns en friluftsmässa?
Hur påverkar det friluftslivet att friluftsmässan blir mindre år efter år?
Anledningen till att jag undrar är att i år minskar utrymmet för mässan ännu mer.
År efter år så har mässan blivit mindre och mindre.
Kommer ni ihåg när mässan fyllde hela mässlokalen i Sollentuna?
Första året efter flytten till Älvsjö var den också stor, men sedan har den bara krympt år efter år.
Var på Alewalds igår, de brukar ha en av de största montrarna på hela mässan. I år är det inte med alls pga högre priser och missnöje över att mässan krymper år efter år. De har istället en egen mässa i sina butiker.
Jag tycker det är en riktigt tråkig utveckling.
Jag skulle vilja se en mässa där alla stora klädmärken presenterar sina nya produkter så man kan gå runt, känna och jämföra.
Jag vill träffa äventyrsarrangörer från olika delar av världen.
Jag vill prova lite nya saker...
Jag tycker mig se (när jag är på mässan varje år) att det finns en hunger från folk som inte är vana av friluftsliv att upptäcka, pröva på, fråga, testa, känna på osv.
Men det verkar som tillverkarna inte ser det jag ser.
Det verkar som de flesta har övergett Sverige till förmån för stora viktiga friluftsmässor ute i Europa.
Hur ser ni på saken?
Då öppnar mässan för i år.
Vad tycker ni?
Är behovet av en mässa i Stockholm för friluftsliv något viktigt?
Tror ni fler ger sig ut i naturen om det finns en friluftsmässa?
Hur påverkar det friluftslivet att friluftsmässan blir mindre år efter år?
Anledningen till att jag undrar är att i år minskar utrymmet för mässan ännu mer.
År efter år så har mässan blivit mindre och mindre.
Kommer ni ihåg när mässan fyllde hela mässlokalen i Sollentuna?
Första året efter flytten till Älvsjö var den också stor, men sedan har den bara krympt år efter år.
Var på Alewalds igår, de brukar ha en av de största montrarna på hela mässan. I år är det inte med alls pga högre priser och missnöje över att mässan krymper år efter år. De har istället en egen mässa i sina butiker.
Jag tycker det är en riktigt tråkig utveckling.
Jag skulle vilja se en mässa där alla stora klädmärken presenterar sina nya produkter så man kan gå runt, känna och jämföra.
Jag vill träffa äventyrsarrangörer från olika delar av världen.
Jag vill prova lite nya saker...
Jag tycker mig se (när jag är på mässan varje år) att det finns en hunger från folk som inte är vana av friluftsliv att upptäcka, pröva på, fråga, testa, känna på osv.
Men det verkar som tillverkarna inte ser det jag ser.
Det verkar som de flesta har övergett Sverige till förmån för stora viktiga friluftsmässor ute i Europa.
Hur ser ni på saken?