Vifta liv i elden ?

Haha! Riktig rolig läsning detta.. Klart man blåser och inget annat fjoll =)
Dessutom drar man ju tändstickan mot sig och inget annat!
Pfffssssttt !, så jag är en "fjolla", jo de kan nog stämma, har alltid sökt det effektivaste sättet att göra det på, inte "tjusigt", men fungerar bra.
Dessutom drar jag tändstickan åt andra hållet när jag tänder, =kortaste vägen till bränslet...
peter

Kanske har man viftat med ett sittunderlag nån gång själv... Men lite fjolligt är de, fast effektivt=)
Efter som ja bor i norra värmland blir de mycket tjärved, så ja slipper oftast blåsa;)

Kanske har man viftat med ett sittunderlag nån gång själv... Men lite fjolligt är de, fast effektivt=)
Efter som ja bor i norra värmland blir de mycket tjärved, så ja slipper oftast blåsa;)
Där ser man !, effektivt är det men fjolligt, va f-n, ska det va macho när man gör något i skogen ?
Fixa en kubik ved till en vinternatt, det skall ordnas med bara en yxa, tjusigt, macho, men vilket slit !!
Bättre,men fjolligt med en bågsåg...
Fjolligt=effektivt, eller ?
peter

För att bli ännu mer off topic:
är det nån mer än jag som blir förvirrad av att de där Peter heter nästan likadant?
peter1959 och peter1969
Varför svarar han på sina egna inlägg tänkte jag pinsamt länge :)
Nån av er får ta och byta namn!

/OJ

De är mycket sant. Tycker bara de kul att diskutera=) I skogen får man vara hur fjollig man vill;)
Det väsentliga är ju att de brinner så man kan koka kaffe.

fförvirrad

För att bli ännu mer off topic:
är det nån mer än jag som blir förvirrad av att de där Peter heter nästan likadant?
peter1959 och peter1969
Varför svarar han på sina egna inlägg tänkte jag pinsamt länge :)
Nån av er får ta och byta namn!
Har lyssnat till dig o bytt användarnamn till peter skuggan 1959 istället.
Så blir det inte så förvirrande hoppas jag
O du sitt inte vid elden o vifta, då är du en fjolla....Skämt....;)
........................................................................................................
-------------------------------------------------------------------------------
Peter

/OJ
...............................................
................................................
-------------------------------------

Vet inte om jag egentligen aspirerar på att vara "en riktig man" alla gånger, men teknolog är jag alla dagar i veckan! Som sådan använder jag alla fysikens små under till min hjälp. Här en Själsfrände som tänder sin grill mha flytande syre... :-D
/R

Har lyssnat till dig o bytt användarnamn till peter skuggan 1959 istället.
Så blir det inte så förvirrande hoppas jag
O du sitt inte vid elden o vifta, då är du en fjolla....Skämt....
...............................................
................................................
-------------------------------------

Nu blir jag lite rörd! Min röst gjorde skillnad...

Jag brukar kombinera viftning med blåsning, båda är rätt jobbiga. Att döma av tidigare inlägg är det a) knappsu att behöva tillföra syre till elden, och b) fjolligt att vifta. Jag som blir uppfyller a alltför ofta, och sen dessutom blir yr av att blåsa, och måste ta till fjollviftningen, känner mig inte så tuff längre ;-)

Men nu har jag köpt en yxa, så att jag åtminstone kan spänta veden, det underlättar. Den ska testas i helgen, om jag inte smittas av min dotters magsjuka :-(

/OJ

Nu blir jag lite rörd! Min röst gjorde skillnad...

Jag brukar kombinera viftning med blåsning, båda är rätt jobbiga. Att döma av tidigare inlägg är det a) knappsu att behöva tillföra syre till elden, och b) fjolligt att vifta. Jag som blir uppfyller a alltför ofta, och sen dessutom blir yr av att blåsa, och måste ta till fjollviftningen, känner mig inte så tuff längre ;-)

Men nu har jag köpt en yxa, så att jag åtminstone kan spänta veden, det underlättar. Den ska testas i helgen, om jag inte smittas av min dotters magsjuka :-(

/OJ
Du verkar vara en kille som vet vad du pratar om, elden tar sig inte som man vill, svårt o få tag på torrt virke i skogen, surt o träligt kan de va, då behöver man fläkta liv i elden, vem har tillgång till idealisk ved som man inte behöver bry sig om , som bara brinner...
Näe , de kan djävlas rätt ordentligt ibland, det T.o.M har hänt att min kompis o jag struntat i brasan för vi hade vandrat i 50cm snödjup i 20km ingen ved, bara surt skit överallt.
mörkret faller o man orkar inte mera...
Då inser man att ge upp, skit i elden, ät något o sov sedan.
peter,

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg