• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vi träffas i München, lördag kl. 5 på eftermiddagen.

Det är ju därför att det är så trevligt med den nya tyska nationalglädjen. De målar sig svart rött gult, de hissar flaggor, de har svart röda gula kläder. För några år sedan höll nationalsymbolerna på att knyckas av högerextremisteran och det i ett flertal länder. För Schweizarna, som i sig gärna flaggar, bröts tabut till stor del av Lewis som hittade en häftig design tycke de och 'DJ bobo' vilken drog på sig deras tröja på en konsert.

Fram för fler tyska färger. När kommer äntligen Frau Märkel en match iklädda en tysk t-shirt? Men som 'möchtegernschweizer' hoppas jag innerligt att den den nordligaste kantonen åker ut så snart som möjligt. Kanske köper jag mig dock en tysk flagga som jag kan hissa när ni lyckas slå finnarna i hockey :)
 
Jag unnar för en gàngs skull tyskarna att vinna nâgra matcher; dels vore det ju en total anti-klimax om de âkte ut redan i 1/8-delen, men framför allt spelar de ju helt OK fotboll i âr.

Jag bodde i Tyskland 1990 under fotbolls VM i Italien.. det var hemskt.. ALLA i Tyskland visste att de skulle vinna redan innan det hela börjat... TV kommentatorerna sprâkade liksom sà här: " jaha ja, de däringa (negrerna, kinesena, mörkhyade smà`killarna.. etc) sprattlade ju emot riktigt bra, men .."..

Tyskarna spelade uschelt som vanligt.. men ta mig tusan om de inte vann hela joxet till slut.. alltid med minsta möjliga marginal.. och sedan den outhärdliga segerfesten.. jag har knappt hámtat mig än fràn den frustrationen.

men som sagt.. det verkar som det bättrat sig; bâde spelmássigt, samt att inte ens TV kommentatorerna verkar helt sákra pà att Guldet redan är kirrat.
 
Malindo; sa:
Jag unnar för en gàngs skull tyskarna att vinna nâgra matcher; dels vore det ju en total anti-klimax om de âkte ut redan i 1/8-delen, men framför allt spelar de ju helt OK fotboll i âr.
Ok dina argument har övertygat, låt de gå vidare, men lyckas Schweizarna tar sig till semifinalen, sensation i sig, kan inte ens tyskarna stoppa 'oss'. Förresten har de en skuld utstående sen Bern.
 
Jag tycker det är helt OK att bâde Tyskar och Schweizare vinner nâgra matcher, innan det är dax att bli utslagna av detta ârs Guldmedaljörer: Spanien.

Tusan ocksâ, ännu ett fjös-lag som aldrig spelar bra men som alltid gâr vidare med minsta möjliga marginal har gjort det igen: Bedrövliga Italien mot kämpaglada Australien: 1-0. Attans ocksâ.
 
Nu finns nästan bara tyskarna kvar som motståndare för spanjorerna, möjligtvis kan man glädja sig över att ukraina också är lite av outsider. Som Italien spelar är det inte omöjligt att Ukraina kan slå ut dem också. Fast italienarna har en underlig förmåga att kunna gå vidare långt, trots dåligt spel och dåliga resultat. Träligt att australiensarna åkte ut.
[Ändrat av MW 2006-06-27 kl 08:24]
 
Lite sent påkommet kanske, men jag vill verkligen tacka Dååååjtschland för att ni slog ut oss ur VM. Nu har den värsta fotbollshysterin äntligen lagt sig.. Ni är mina nya favoriter! Inte för att jag någonsin har haft några fotbollsfavoriter tidigare..
 
Det är inte sâ kul att vara svensk i ett företag där man jobbar med kollegor frân Tyskland, Frankrike, England och Spanien m fl.
Jag är sâ evigt lycklig att Sverige är utslaget sâ jag kan fâ arbetsro igen :)
Jag ser fram mot ett möte nästa vecka, när Franska och Spanska kollegor skall enas i en viktig frâga :) :)
 
Det var INTE roligt igår kväll. Från den ena sekunden till den andra rasade allting, hela stämningen. Inga vilt vrålande tyskar, inga flaggor, ingen hysteri. Bara tystnad. Folk orkade inte ens att slåss med polisen.
Jag var på pub med några vänner, på hemvägen såg jag en kille som faktiskt slog sin cykel av idel besvikelse, han slog den i marken och sa om och om igen med förgråten röst: "Det kan inte vara sant, det kan bara inte vara sant!"
 
N11's sista spel nu. Mot Portugal. Med Olli "Djuret" Kahn i målet. :)
Sedan är partyt slut.

De här två härliga bilderna ska jag inte undanhålla er. Hittade dem på Spiegel-Online:

0,1020,661012,00.jpg

Någonstans i Berlin-Mitte. Lustigt nog står Blitz på cykeln. Vilken metafor!! Heja Tyskland!

0,1020,661050,00.jpg

Svenska fans i Tyskland. Så roligt att somliga verkligen bekräftar samtliga klischeer. :) Det är ett slags rättframhet som jag verkligen uppskattar. Varför låtsas vara intresserad i tysk kultur, Goethe, Weltschmerz, ... med mera?! ;) Ein große(s) Bier bitte! Äsch, vem orkar bry sig om grammatik?! :cool:
 
sachsaren; sa:
Svenska fans i Tyskland. Så roligt att somliga verkligen bekräftar samtliga klischeer. :) Det är ett slags rättframhet som jag verkligen uppskattar. Varför låtsas vara intresserad i tysk kultur, Goethe, Weltschmerz, ... med mera?! ;) Ein große(s) Bier bitte! Äsch, vem orkar bry sig om grammatik?! :cool:

Tysk grammatik är inte det lättaste för en icke infödd.
Aus außer bei gegenüber mit nach seit von zu styr dativ, vad det nu är för något.
Och så finns det en ramsa för prepositioner som styr ackusativ, men den har jag med ålderns rätt glömt, liksom vad ackusativ är för något.

Per
 

Liknande trådar