Vi som - gängen 2012

Vi som reflexmässigt skriver att UL är the way to go utan någon aning vilken aktivitet som avses-gänget.
Vi som klagar på oss Hillebaner-gänget.
Vi som tror på tomtar och vättar-gänget.
Vi som registrerar oss och frågar om vilka kängor/kläder/tält/prylar man behöver utan att inse att samma fråga ställts hundratals gånger tidigare-gänget.

PS. Den där om dramatiskt utträde är otroligt rolig. Dock var det väl senast gällande Fjällfesten som felaktigt utmålades som en fylleorgie?
 
Efter att ha läst denna roliga tråd börjar en fråga så sakta vakna - vilka gäng hör jag själv hemma i?

"Vi som gillar prylar och försvarar dess pris till varje pris-gänget" - självklart!

"Köp en mora för 25 kr, den duger gott-gänget" - absolut!

"Vi som är skittrötta på den monotona vargdebatten och inte ens klickar på trådarna längre" - jo..

"Vi som provsover på sovsäcken balkongen" - jo får väl erkänna att lite så är jag...


Eget förslag:

"Vi som inte är så väldigt erfarna men ändå har svårt för messerschmittar"

thomas
 
Efter att ha läst denna roliga tråd börjar en fråga så sakta vakna - vilka gäng hör jag själv hemma i?

"Vi som gillar prylar och försvarar dess pris till varje pris-gänget" - självklart!

"Köp en mora för 25 kr, den duger gott-gänget" - absolut!

"Vi som är skittrötta på den monotona vargdebatten och inte ens klickar på trådarna längre" - jo..

"Vi som provsover på sovsäcken balkongen" - jo får väl erkänna att lite så är jag...


Eget förslag:

"Vi som inte är så väldigt erfarna men ändå har svårt för messerschmittar"

thomas

Åh, detta kändes befriande! Visst, så är det. Massor av folk är ute och är inte världens proffs men klarar sig rätt gott ändå. Sista gänget är jag med i. Det finns många sätt som är rätt!
 
"Vi som inte orkar bära tält som väger över 700g trots att vi själva väger +100kg-gänget"

På grund av att de väger 100+ menade du väl? Ju tyngre man är desto mindre orkar man ju, eller hur?

Mitt gängförslag då:

"Vi som tycker att överviktiga bör packa de tyngsta prylarna för vi stör oss på att tjockisar bär lätt"

;)
 
Vi som undrar hur man gör när man ska bajsa i fjällen eller rent allmänt i naturen-gänget.

Vi som har är viktmedvetna och har all utrustning inklusive kalsonger tillverkad av Cuben Fiber-gänget.
 
Några likartade varianter på mantran från årets jante-team.

"vi som älskar itab och varje år måste hävda att frjluftsbyxan för trehundra minsann är exakt lika bra som märkesbyxan - gänget"

"vi som är precis lika prylgalna som alla andra men ändå hävdar materiellt oberoende samt tror att absolution nås genom att köpa billiga och lite sämre prylar-gänget"

"vi som hävdar att vi är ekonomiska men ändå samtidigt tydligen lyckats testa ett dussin lågpris-modeller, samt hela m59 och m90 kollektionen-gänget"

" vi som skriver att Stockholmare är ute-posers i överprisade, värdelösa Fjällrävenkläder-gänget"

"Vi som gärna påpekar att vi minsann bor på landsbygden och att det här med hållbarhet är någe trams mongona i stan hittat på. "


/en som minsann bor i skogen och värmer huset med egenhändigt fälld ved. ;)
 

Liknande trådar