BaseCamp; sa:Jag är dock på Patrics linje, och förstår heller det egentliga problemet./Holst
Jaha!! Eftersom Magnus varit på Utsidan längst av oss alla så bestämmer han!!
BaseCamp; sa:Jag är dock på Patrics linje, och förstår heller det egentliga problemet./Holst
BaseCamp; sa:Är inte poängen med forum just att diskutera saker med utgångspunkt från personliga och i många fall subjektiva erfarenheter? Är det inte just de personliga kommentarerna som tillför en extra dimension till huvudfrågan?
orchid; sa:Jag tycker inte att man ska tillåta en tråd att glida över i småprat bara för att man fått någon typ av svar på en fråga. Tvärtom är det bra om en tråd lever vidare över flera månader med eventuella bonusfrågor och nya perspektiv och erfarenheter. Då vet man att man får utförliga, men ändå förhållandevis koncisa resultat på sökningar i forumet...
...Slutligen. Jag skriver inte om förekomsten av humor, utan om att hålla sig till ämnet och inte göra utsidan till en kompischat. Nu ska jag fortsätta att jobba
orchid; sa:Jag tycker inte att man ska tillåta en tråd att glida över i småprat bara för att man fått någon typ av svar på en fråga.
Raskesven; sa:Är problemet verkligen så stort? Jag är av samma uppfattning som redan nämnts här, dvs. det är ett fåtal trådar som spårar ur rejält. Kanske det som påverkat helhetsintrycket? Inte är det väl ett så vanligt förekommande och stort problem? Som Patric tog upp var det 1 av 30 av dagens trådar som spårat ur innan denna tråd startades, dvs. drygt 3 procent. Inte mycket att yvas över tycker jag. Tycker också det var ovanligt lågt i tak när den "urspårade" "Diskussionsforum"-tråden stoppades.
Raskesven
jd; sa:"Att det skall vara så svårt att hålla sig till ämnet och inte ge sig in och tramsa sönder folks diskussioner?
Håll de billiga skämten, tompratet och pladdret i Fritt forum tack."
...Johan...
chralm; sa:Så vi skall alla sitta i ett snustorrt forum som mest kan ersättas av en FAQ som en moderator stenhårt ser till att inga ovidkommande saker kommer i närheten av?
nermander; sa:Det blir en klubben för inbördes beundran mellan de som redan känner varandra och nykomlingar vågar inte blanda sig i eftersom de känner att de är "ensamma mot alla andra".