Malindo; sa:Vad de icke visste var att de bort anvánda gummistövlar.
Det hade måhända också besparat oss moonbootsmodet...?
http://www.norwaysports.com/moon-boots/?g=195
Malindo; sa:Vad de icke visste var att de bort anvánda gummistövlar.
NUI; sa:Insupande av friluftslitteratur har impregnerat mig med känslan av att Dick Kelty uppfann alu-ramsyggsäcken baserad på träramar av typ "trapper nelsons".
Bakåtsträvan?Nordesjö; sa:(Och om man vill fortsätta vara lite elak mot Åke Nordin: vad har Fjällräven varit i framkant med de senaste 20 åren?)
Nordesjö; sa:Vilken är den största friluftsutvecklingen de senaste ca 20 åren?
Nordesjö; sa:Vilken är den största friluftsutvecklingen de senaste ca 20 åren?
GPS? Fleece? Lättviktsvävar? Kolfiber?
(Och om man vill fortsätta vara lite elak mot Åke Nordin: vad har Fjällräven varit i framkant med de senaste 20 åren?)
Näää ... nu dök ULTROLLET upp igen. Då kan ju jag vara ULLTROLLET för jag tycker kombinationen av moderna tunna ullunderställ och GTX, e-vent och andra diffunderande material är det bästa som hänt utevärlden.NUI; sa:För mig är svaret givet
Den dåligt tillvaratagna möjligheten att idag göra oerhört mycket lättare utrustning än för 20 år sedan.
Konten har ju så att säga en egen ram i sig själv. Det finns konttillverkare i norr men nu är de så att folk hellre bär hjortron och den lilla fisk de får i plasthinkar. Eller fisk t.o.m plastpåsar ...*huuga*... Några sätter den stora plasthinken i en gammal mesrygga från Haglöfs. Sedan finn ju näverkonten om enligt mig är ännu bättre om än något ostadigare, ingen 'interna frame'Mezzner; sa:Dvs en bäranordning liknande ryggsäcken, med "internal frame" såtillvida att behållaren tillverkats i formlimmad plywood, som därigenom ger en ergonomisk anslutning mot ryggen, stadga trots avsaknad av ram, samt att innehållet ligger väl skyddat.
NUI; sa:För mig är svaret givet
Den dåligt tillvaratagna möjligheten att idag göra oerhört mycket lättare utrustning än för 20 år sedan.
Jörgen
johankse; sa:.
Faktum kvarstår, utrustningen blir komplexare och tyngre år för år.
Go tur
Mezzner; sa:Vad hände förresten med den utmärkta nordiska(?) uppfinningen kont?