Jag ser att det inte är en vithaj men vet du (eller någon annan) vilken art det är?1st haj : fick gå tillbaka.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Veckotävlingen
- Trådstartare lausvik
- Start datum
Kan hajen vara en hågjel? Om det är samma namn på swe vet jag inte.
Mycket möjligt. Hågäl är den svenska stavningen (men samma fisk/namn).Kan hajen vara en hågjel? Om det är samma namn på swe vet jag inte.
Det är en vanlig haj att få inne på grundet. Den bet på en räka på
ca 25-30m. Fick långan på räka också.
men nu är långan på svartlistan inne i fjorden. Så därför fick den gå tillbaka.
”Vi har huvudsakligen sju arter av hajar i Norge och Skandinavien. Ingen av dem utgör någon fara för oss människor. De flesta trivs bara på större djup” lugnar oss Diana Zaera Perez vid Havforskingsinstituttet i Norge.Det är en vanlig haj att få inne på grundet. Den bet på en räka på
En av de kul sakerna med tävlingen är (tycker jag) att få lära sig andra arter än de man själv brukar fiska.
Håkäring kan vara farlig… vid förtäring. Om man vill undvika trimetylamin behöver man koka flera gånger och därefter torka. Surhaj (hákarl) är lite speciellt, 🙂”Vi har huvudsakligen sju arter av hajar i Norge och Skandinavien. Ingen av dem utgör någon fara för oss människor. De flesta trivs bara på större djup” lugnar oss Diana Zaera Perez vid Havforskingsinstituttet i Norge.
En av de kul sakerna med tävlingen är (tycker jag) att få lära sig andra arter än de man själv brukar fiska.
Rätt!Kan hajen vara en hågjel? Om det är samma namn på swe vet jag inte.
Dessa som är med på wikpedia är inte stationära men dom flesta.”Vi har huvudsakligen sju arter av hajar i Norge och Skandinavien. Ingen av dem utgör någon fara för oss människor.
Lista över hajar i svenska vatten – Wikipedia
sv.wikipedia.org
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Veckotävlingen - anmälningar | Fiske | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg