Anmäler lite regnbågsfiske i morgon måndag om isen som jag tror släppt
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Veckotävlingen
- Trådstartare lausvik
- Start datum
Ställning efter omgång 11
fiskarlennart 33,5 p
lausvik 13 p
Norgefiskaren 10 p
Ahvenet 6,5 p
pegason 5 p
fyad 3 p
Mille 2 p
Lennart vilade den här omgången men det har han ju råd med. De tre tappra som var ute nollade, men nu har vi passerat vårdagjämningen, i helgen går vi över på sommartid och snart ska det väl ändå lossna?
fiskarlennart 33,5 p
lausvik 13 p
Norgefiskaren 10 p
Ahvenet 6,5 p
pegason 5 p
fyad 3 p
Mille 2 p
Lennart vilade den här omgången men det har han ju råd med. De tre tappra som var ute nollade, men nu har vi passerat vårdagjämningen, i helgen går vi över på sommartid och snart ska det väl ändå lossna?
Du är den ende som nollat den här veckan.Jag får ställa mig till skaran som nollade. Isfritt men ingen båge behagade hugga. Glömde plåta vid vattnet, så det fick bli en bild från parkeringen där man åtminstonde skymtar sjön.Visa bilaga 35367
Rapport 23/3: 2st.
Vädret lovade 10-12 grader och svag vind....
Åkte i väg i +3 och packat med kläder för +10, det skulle bli en lysande dag på sjön!
Väl ute på sjön, efter att ha släpat och baxat båten till vattnet, svängde jag ut från viken och mötte is på mer än halva sjön. Vidare började jag sakna långkalsonger, handskar och ett antal extra tröjor. Solen visade sig inte på hela dagen och vinden var inte svag....
Nåväl, ärtsoppan var med den här gången och det gav resultat, 53 och 55cm!
Vädret lovade 10-12 grader och svag vind....
Åkte i väg i +3 och packat med kläder för +10, det skulle bli en lysande dag på sjön!
Väl ute på sjön, efter att ha släpat och baxat båten till vattnet, svängde jag ut från viken och mötte is på mer än halva sjön. Vidare började jag sakna långkalsonger, handskar och ett antal extra tröjor. Solen visade sig inte på hela dagen och vinden var inte svag....
Nåväl, ärtsoppan var med den här gången och det gav resultat, 53 och 55cm!
Jag kanske kommer ut en sväng imorgon. Har fiskekort i ett område med outnyttjad potential som kanske nyttjas imorgon.
Annars är det ju premiär runt hörnet. Och årsmöte i öringsakademin jag hoppas hinna deltaga i.
En förening som rensar bäckar, sätter upp skyltar som informerar om regler kring öringsfiske på en del av västkusten.
Annars är det ju premiär runt hörnet. Och årsmöte i öringsakademin jag hoppas hinna deltaga i.
En förening som rensar bäckar, sätter upp skyltar som informerar om regler kring öringsfiske på en del av västkusten.
Det blev fiske idag. På besök hos mor så fick ett spö och några få joggar följa med.
Innan jag klev ut på bryggan så gjorde jag som jag lärt mig efter fisket efter havsöring. Fiska av området närmast land först.
I första kastet sög det tag bra i betet. Fisken drog bort ifrån mig och bara fortsatte trots att jag spände bromsen så mycket jag vågade. Det slutade tyvärr med att fisken gick in i växtlighet och lossnade innan jag fick se den.
Men det tog ingen längre tid innan det nappade igen. Dock mycket mindre.
Tre små gäddor blev det på en kort sväng.
Veckans total 13 poäng
Innan jag klev ut på bryggan så gjorde jag som jag lärt mig efter fisket efter havsöring. Fiska av området närmast land först.
I första kastet sög det tag bra i betet. Fisken drog bort ifrån mig och bara fortsatte trots att jag spände bromsen så mycket jag vågade. Det slutade tyvärr med att fisken gick in i växtlighet och lossnade innan jag fick se den.
Men det tog ingen längre tid innan det nappade igen. Dock mycket mindre.
Tre små gäddor blev det på en kort sväng.
Veckans total 13 poäng
Bilagor
Ställning efter omgång 12
fiskarlennart, 35 p
lausvik 14,5 p
Ahvenet 10,5 p
Norgefiskaren 10 p
pegason 8 p
fyad 3 p
Mille 2 p
Lennart kunde kosta på sig en nollomgång utan att någon kom ens i närheten av att få häng på honom. Snipjägar´n (eller är det Soppslurpar`n?) fick stryk i sin egen gren av Ahvenet (som dessutom tappade något stort). Från Vestlandet inget nytt, själv loggade jag två bompass och Trassel har ännu inte kommit ur idet.
fiskarlennart, 35 p
lausvik 14,5 p
Ahvenet 10,5 p
Norgefiskaren 10 p
pegason 8 p
fyad 3 p
Mille 2 p
Lennart kunde kosta på sig en nollomgång utan att någon kom ens i närheten av att få häng på honom. Snipjägar´n (eller är det Soppslurpar`n?) fick stryk i sin egen gren av Ahvenet (som dessutom tappade något stort). Från Vestlandet inget nytt, själv loggade jag två bompass och Trassel har ännu inte kommit ur idet.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Veckotävlingen - anmälningar | Fiske | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg