Veckotävlingen

Ställning efter omgång 10

fiskarlennart, 33,5 p
lausvik 11 p
Norgefiskaren 10 p
Ahvenet 4,5 p
fyad 3 p
pegason 3 p
Mille 2 p

Lennart nöter på och är på god väg att skaffa sig en trygg ledning i årets tävling. Snipjägar.n lurar i vassen, Ahvenet väntar väl på västkustens öringpremiär och Anders tillbringar för mycket tid ute på Nordsjön. Sedan har vi ju gänget som ännu inte doppat en krok i år...

Ställning efter omgång 10

fiskarlennart, 33,5 p
lausvik 11 p
Norgefiskaren 10 p
Ahvenet 4,5 p
fyad 3 p
pegason 3 p
Mille 2 p

Lennart nöter på och är på god väg att skaffa sig en trygg ledning i årets tävling. Snipjägar.n lurar i vassen, Ahvenet väntar väl på västkustens öringpremiär och Anders tillbringar för mycket tid ute på Nordsjön. Sedan har vi ju gänget som ännu inte doppat en krok i år...
Jo efter några tröstlösa försök i ån så hägrar öringen desto mer.

"I morgon är en annan dag"
Trots att Gölen ännu är insvept i tjock is, gör jag en anmälan till 16/3 Tisdag!
Finns nu isfritt vatten inom räckhåll, så vad finns att tveka på!?
Båten ska i, pipan ska tändas, soppan ska smaskas och drag ska släpas.
Sist jag kollade reglementet, så räknas det som fiske.

Förmodligen var gårdagens gråväder med måttlig vind ett bättre fiskeväder än dagens strålande sol och en medelvind på 10-12 meter per sekund med det dubbla i byarna men om det var solen eller gårdagens vila, hur som helst ville kroppen (och själen) ut och fiska idag. Flugfiske vid kusten var inte att ens tänka på. Kanske är det lä vid kanalen? Jag slängde ner maskburkar mm i ryggan, greppade ett metspö och gav mig i väg. I hastigheten glömde jag plånboken vilket var nära att ställa till problem för mig eftersom bränslemätaren (bilens) stod på rött när jag for men jag tänkte att jag kan tanka i Älmsta (och det var vid pumpen där jag upptäckte att innerfickan på jackan var tom),

IMG_20210321_123541517.jpg

Lä vid kanalen? HA! Det var som att sitta i en vindtunnel och om uppgiften om vindstyrkan stämde så v ar det betydligt mer byar än medelvind... Det gick knappt att hålla spöt mot vinden och allt som var lättare eller utgjorde större vindfång än ett blysänke blåste iväg om man lade det ifrån sig. Men jag hade en skön (nåja) stund även om det inte nappade. Förresten kanske det gjorde det eftersom kroken ibland kom åter ren men i en vind som gjorde att jag mer måste koncentrera mig på att inte spöt skulle fara iväg än att känna vad som hände i andra änden av linan var det svårt att avgöra.
Noll poäng.

Igår blev det en sväng ut till havet. Tanken var att ge plattfisk en chans. Mitt sällskap hade dock ställt in tidigt på morgonen på grund av sjukdom så det fick bli en sväng på egen hand. Ingen fisk men fick se en del sol. Att strömmarna kan gå helt tvärt emot vad dom brukar göra. Och en väldig massa skal ifrån blåmusslor. Så om det plötsligt verkar ha dykt upp en massa skal ifrån blåmusslor kanske något är positivt.

Hade inte skaffat något bete att tala om. Testade vanlig mask och isome men enda som hände under dagen var en eventuellt attackerad mask. Isome testades mest på platser där det brukar finnas små gyltor men dom verkade inte vara hemma.
Metoderna som testades var dropshot och lite mer traditionellt plattfisketackel.

Idag har det blivit en del landfiske. Sorterar och städat bland alla draglådor och annat. Tanken var att göra detta under vintern men motivationen dök aldrig upp. Lite bättre ordning och prydligare blev det men utan nya lådor att stoppa ner sakerna i så blev det ganska samma som innan.
Dom flesta beten lever sitt liv i små lådor och får flytta runt efter behov. Tanken är nog några större lådor för förvaring så att det blir lättare att plocka ihop dom små lådorna när det är dags att ge sig ut. Brukar inte ha så mycket med mig ut och använder sällan hälften av betena jag har med ut ändå.

Bilagor

• FE8A26D7-7E8C-4416-9F07-8315FC289D1B.jpeg
    FE8A26D7-7E8C-4416-9F07-8315FC289D1B.jpeg
    195.6 KB · Visningar: 69
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg