Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Veckotävlingen
- Trådstartare lausvik
- Start datum
Resultat omgång 24
Norgefiskaren, 50 p
Trasselkludd, 29 p
fiskarlennart, 29 p
Ahvenet, 0 p
Ställning efter omgång 24
fiskarlennart, 43 p
Ahvenet, 39 p
Norgefiskaren, 27,5 p
lausvik, 26 p
pegason, 19 p
Trasselkludd, 6,5 p
Maya, 2,5 p
Trassel, som hittills legat lågt, metade denna omgång jämnt med Lennart men ingen av dem kom i närheten av de fångster Anders gjorde i sin fjord.
Norgefiskaren, 50 p
Trasselkludd, 29 p
fiskarlennart, 29 p
Ahvenet, 0 p
Ställning efter omgång 24
fiskarlennart, 43 p
Ahvenet, 39 p
Norgefiskaren, 27,5 p
lausvik, 26 p
pegason, 19 p
Trasselkludd, 6,5 p
Maya, 2,5 p
Trassel, som hittills legat lågt, metade denna omgång jämnt med Lennart men ingen av dem kom i närheten av de fångster Anders gjorde i sin fjord.
Skitfiske! Och lägg gärna ut info om hur7var man köper det fiskekort du införskaffat och annat som kan vara matnyttigt!Anmäler fiske på torsdag. Tror jag har bokat en båt tills dess. Och förhoppningsvis lyckas fånga någon fisk. Någon fisk av lagom storlek, inte kroka en tonfisk. Men jag tror det är juli som är tiden för tonfisk här.
Skitfiske! Och lägg gärna ut info om hur7var man köper det fiskekort du införskaffat och annat som kan vara matnyttigt!
Fiske utomlands, regler och licenser.
Kroatien För att få fiska i havet så behöver man köpa en licens/fiskekort. Det kan göras direkt på internet utan ombud. Just nu kan detta göras här: https://ribarstvo.mps.hr/default.aspx?id=5010 Som besökare kan man bara göra det för begränsade perioder. I formuläret där man köper tillstånd för...
www.utsidan.se
Exemplariskt!Lägger det i en ny tråd så blir det lättare att hitta.Fiske utomlands, regler och licenser.
Kroatien För att få fiska i havet så behöver man köpa en licens/fiskekort. Det kan göras direkt på internet utan ombud. Just nu kan detta göras här: https://ribarstvo.mps.hr/default.aspx?id=5010 Som besökare kan man bara göra det för begränsade perioder. I formuläret där man köper tillstånd för...www.utsidan.se
Och, vilket är problemet, politikerna låter och har låtit dem göra så.Fisket i Norge är något helt annat. Och våra industrifiskare vill leta upp den sista sillen i Östersjön istället för att bygga upp ett lika levande hav.
Ska man fiska är nog Norge det bästa landet att resa till (även om det är ont om Barracuda).
Det känns lite som första april idag. Har det dykt upp en lobbyorganisation som är starkare än fiskindustrins lobbyorganisation?Och, vilket är problemet, politikerna låter och har låtit dem göra så.
Ska man fiska är nog Norge det bästa landet att resa till (även om det är ont om Barracuda).
Ett gäng politiker som säger sig vilja göra något åt Östersjön.
Debatt: Minska strömmingsfisket i Östersjön
DEBATT: Östersjön är ett av världens mest förorenade hav och fiskare längs kusten har under flera års tid vittnat om drastiskt minskade fiskbestånd i skärgården. Minskande strömmingsbestånd har diskuterats under lång tid. Data visar nu att strömmingsbestånden är under den gräns som säkerställer...
www.di.se
Tillägg: Eller så är det redan kört när dom börjar bry sig.
Bryr sig gör de knappast men de vill nog gärna framstå som kompetenta och engagerade.... Själv bryr jag mig och förvaltningen av Östersjön utgör numera mitt lackmustest för vilka politiker som förtjänar mitt förtroende. Därför röstade jag inte i det senaste riksdagsvalet och det ät mycket litet som talar för att jag kommer att göra det i nästa.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Veckotävlingen - anmälningar | Fiske | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg