Veckotävlingen

Det blir nog inget mer fiskat idag. Och kanske lite onödigt att bränna en av fiskedagarna på en kort dag. Men blev lite exalterad när jag lyckades få kontakt med fisk. Tidigare försök var det helt dött.
En fisk till tävlingen blev det. En barracuda. Och så en bonusbild.

Bilagor

• CA3A8E5C-9F35-46FC-8850-E1225B66778F.jpeg
    CA3A8E5C-9F35-46FC-8850-E1225B66778F.jpeg
    172.4 KB · Visningar: 117
  • 063F898D-BE15-43BE-AC45-04B0DCEB71A3.jpeg
    063F898D-BE15-43BE-AC45-04B0DCEB71A3.jpeg
    170 KB · Visningar: 120
Dagens resultat, 3 mörtar , 3 löjor och 1 gärs = 37p. Om en liten abborre inte fallit igenom bryggans lite breda springor så hade jag tagit hem segern på kulan . Nu blev det en andra plats av 8 deltagare på pensionärsfisket. Vi räknar bara 3 av varje art , 100p per art och 1p per fisk vilket gör att man måste variera fisket.

Det blir nog inget mer fiskat idag. Och kanske lite onödigt att bränna en av fiskedagarna på en kort dag. Men blev lite exalterad när jag lyckades få kontakt med fisk. Tidigare försök var det helt dött.
En fisk till tävlingen blev det. En barracuda. Och så en bonusbild.
Är det den globala uppvärmningen som slagit till eller befinner du dig någonstans söderöver?

Är det den globala uppvärmningen som slagit till eller befinner du dig någonstans söderöver?
Även om effekterna inte går att förneka så har dessa fiskar inte nått Sverige. Ännu.
Befinner mig i Kroatien på solsemester. Ironiskt nog så är vädret här och hemma det samma. Och det går ner en hel del fiskeutrustning i en resväska.
Fiskekort för havet kostar ungefär 400kr för en vecka. Dyraste havet än så länge. Spanien kostade 300kr för 3 år. Sverige hade ju kunnat göra något liknande.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg