MMMMM! Maya Metar Mört Med Mask! Även om jag som TL naturligtvis är fullkomligt opartisk så hoppas jag att Maya nu tar upp jakten på Snipjägar´n och lämnar far sin i kölvattnet. Skitfiske! Och kul att ni äntligen är på banan. Eller bryggan.Maya anmäls oxå. Hon ska inviga sitt topknutna rosa spö.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Veckotävlingen
- Trådstartare lausvik
- Start datum
MMMMM! Maya Metar Mört Med Mask! Även om jag som TL naturligtvis är fullkomligt opartisk så hoppas jag att Maya nu tar upp jakten på Snipjägar´n och lämnar far sin i kölvattnet. Skitfiske! Och kul att ni äntligen är på banan. Eller bryggan.
Tillgången på mask är bedrövlig och jag har grävt upp ett helt trädgårdsland för att få tag i några ynkliga stackare. Blir således en burk majs från frugans skafferi.
I väldigt god tid!
Rapport Lördag 20/5: 4st (62, 43, 39, 50) och en Abborre 16).
En ny sjö som såg otroligt lovande ut, med öar, klippor, sten, vikar, på sina ställen vass, på andra ställen näckrosor och annan växtlighet.
Strålande sol, svag vind och en gemytlig grillpaus.
Men, oftast finns det ett jvla men!
Sjön sög ap-röv. Grund så in i hvete. Stenig så in i gatan. Men värst var all jvla ris, grenar och stockar.
Sammanfattning: aldrig mer!
Rapport Lördag 20/5: 4st (62, 43, 39, 50) och en Abborre 16).
En ny sjö som såg otroligt lovande ut, med öar, klippor, sten, vikar, på sina ställen vass, på andra ställen näckrosor och annan växtlighet.
Strålande sol, svag vind och en gemytlig grillpaus.
Men, oftast finns det ett jvla men!
Sjön sög ap-röv. Grund så in i hvete. Stenig så in i gatan. Men värst var all jvla ris, grenar och stockar.
Blev ingen mumsande fisk what so ever. Trevlig stund dock med en Maya som kastade ut sin topknutna rev som ett proffs. Blir uppföljning på det här. Big Zero.
Låter som ett vatten med potential men det kanske inte passar ditt sätt att fiska?Rapport Lördag 20/5: 4st (62, 43, 39, 50) och en Abborre 16).
(...)
(...)
Dagens å-mete gav 5 abborrar och 3 mörtar alla i kattmatstorlek = 28p. Anmäler även torsdagen för arttävling på Marstrand
Resultat omgång 20
fiskarlennart, 61 p
pegason, 25 p
lausvik, 0 p
Ahvenet, 0 p
Trasselkludd, 0 p
Maya, 0 p
Ställning efter omgång 20
Ahvenet, 33 p
fiskarlennart, 30,5 p
lausvik, 26 p
Norgefiskaren, 23,5 p
pegason, 13,5 p
Trasselkludd, 2,5 p
Maya, 2,5 p
..och i omgång 21 har Lennart redan tjuvstartat med ett mete i sin å och senare i veckan ska han till Marstrand. Ahvenet får hitta på något drastiskt om han ska vara kvar i ledningen när veckans fiske är över...
fiskarlennart, 61 p
pegason, 25 p
lausvik, 0 p
Ahvenet, 0 p
Trasselkludd, 0 p
Maya, 0 p
Ställning efter omgång 20
Ahvenet, 33 p
fiskarlennart, 30,5 p
lausvik, 26 p
Norgefiskaren, 23,5 p
pegason, 13,5 p
Trasselkludd, 2,5 p
Maya, 2,5 p
..och i omgång 21 har Lennart redan tjuvstartat med ett mete i sin å och senare i veckan ska han till Marstrand. Ahvenet får hitta på något drastiskt om han ska vara kvar i ledningen när veckans fiske är över...
Senast ändrad:
Fisket i Marstrand vill inte komma igång riktigt, även om vi fick 8 arter på dagens artkula så var det väldigt få av alla arter förutom Stensnultra , dagens ovanligaste var en tejstefisk. För egen del blev det 4 gråsej (2 till mat) 10 stensnultror och 2 torskar som simmar vidare eftersom de var under tävlingsmått på 40cm = 46p. Totalt under veckan 74p
Bara 46 poäng?! Jag antar att det hamnar under kategorin "smällar man får ta"...Fisket i Marstrand vill inte komma igång riktigt, även om vi fick 8 arter på dagens artkula så var det väldigt få av alla arter förutom Stensnultra , dagens ovanligaste var en tejstefisk. För egen del blev det 4 gråsej (2 till mat) 10 stensnultror och 2 torskar som simmar vidare eftersom de var under tävlingsmått på 40cm = 46p. Totalt under veckan 74p
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Veckotävlingen - anmälningar | Fiske | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg