Veckotävlingen

10 mörtar och 10 löjor igår 40p. Totalt under veckan 60p. En go kväll men ganska trögt fiske när vi i PSK avverkade mete-KM2 i Säveån blev 2:a av 6 deltagare med 670g. Vi fiskade 2tim 45min. Slipper köpa kattmatWP_001484.jpg

Rapport 25/6:

PB!

Nu skulle de stora Abborrarna jagas.
Iväg till "specialsjön", lågt fisketryck, trevlig sjö, svårt att rampa i båten, men stora abborrar....
En mycket varm kväll med svag vind, allt är som gjort för en perfekt fiskekväll!
Ner till sjön finns en liten, smal, krokig, guppig skogsväg och väl framme vid skogsvägen, så hade "vägägaren" fällt 10-12 grova träd över vägen. Skit, skit och även dynga! Det var slutet på fisket i specialsjön.

Med sorg i hjärtat rullade jag vidare till en annan sjö, med högt fisketryck men enkelt att rampa i båten.
Fiskesuget var en aning dämpat, men några timmar på sjön är ju aldrig fel.
Körde grunt, vass, kanter, hålor, sten, vikar och grund....
Tillslut kom den, min minsta snipa, någonsin!
Sen åkte jag hem....
20200625_175319.jpg

Rapport 25/6:

PB!

Nu skulle de stora Abborrarna jagas.
Iväg till "specialsjön", lågt fisketryck, trevlig sjö, svårt att rampa i båten, men stora abborrar....
En mycket varm kväll med svag vind, allt är som gjort för en perfekt fiskekväll!
Ner till sjön finns en liten, smal, krokig, guppig skogsväg och väl framme vid skogsvägen, så hade "vägägaren" fällt 10-12 grova träd över vägen. Skit, skit och även dynga! Det var slutet på fisket i specialsjön.

Med sorg i hjärtat rullade jag vidare till en annan sjö, med högt fisketryck men enkelt att rampa i båten.
Fiskesuget var en aning dämpat, men några timmar på sjön är ju aldrig fel.
Körde grunt, vass, kanter, hålor, sten, vikar och grund....
Tillslut kom den, min minsta snipa, någonsin!
Sen åkte jag hem....
Visa bilaga 32373
Den där modellen verkar bekant...

Igår inget.

Idag inget. Hann bara få draget i vattnet innan jag fick packa ihop.
Himlen öppnade sig. Droppar på ett par centiliter styck. Mitt sällskap var inte så imponerat efter promenaden på fem minuter som blev 30 och sedan tidernas syndaflod på det. Tveksamt om jag själv skulle stått ut där också.
Väldigt surt då jag hade en grund vik med sandbottnen, med växtlighet och annan struktur. Med en djupkant utanför.
Vinden låg på in i viken.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg