Ska den nytände Norgefiskaren ta ledningen från start i årets tävling med sina två fjordblekor? Kommer ingen av oss i det insnöade fosterlandet ut i morgon kommer en fempoängsledning att vara ett faktum. Ingen rast, ingen ro! Här ska det bli regn (möjligen snöblandat) och friska vindar men den senaste (norska) prognosen ger hopp om uppehåll på förmiddagen. Kan det fortfarande vara öppet vatten i kanalen? Eller ska man ägna dagen åt att följa Frida och Calle?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Veckotävlingen
- Trådstartare lausvik
- Start datum
Mld fiske idag!
En kall dag på fjorden. Fick många småtorskar, och småsej.
När kulden kom in i fingrana. Och det började sticka.
Då var turen färdig.
2st torskar blev med hem!!
Blir en middag!!
När kulden kom in i fingrana. Och det började sticka.
Då var turen färdig.
2st torskar blev med hem!!
Blir en middag!!
Bilagor
För att jag ska kunna räkna ut poängen behöver jag mer precisa uppgifter.Fick många småtorskar, och småsej.
Ok!! Glömde tävlingen!!😂
Nu har jag tänktoch dragit ifrån.
Så fick jag det till.
6st sej
7st torsk
Det blev kokt torsk och äggsås idag!!👍
Nu har jag tänktoch dragit ifrån.
Så fick jag det till.
6st sej
7st torsk
Det blev kokt torsk och äggsås idag!!👍
Nollade gjorde jag i går. När jag kom hem fick jag veta att en man blivit biten av en björn (!) i området där jag fiskade. Jag hade ingen aning om att det ens finns björn där och har i alla år helt obekymrat lufsat fram genom skogen på väg till och från olika fiskeställen. Hmmm... Älg, rådjur, vildsvin och räv har jag ju sett där men allstå inte...björn.
Dags att börja med björnbjällror som fiskarna i Japan då.Visa bilaga 40613
Nollade gjorde jag i går. När jag kom hem fick jag veta att en man blivit biten av en björn (!) i området där jag fiskade. Jag hade ingen aning om att det ens finns björn där och har i alla år helt obekymrat lufsat fram genom skogen på väg till och från olika fiskeställen. Hmmm... Älg, rådjur, vildsvin och räv har jag ju sett där men allstå inte...björn.
Resultat omgång 2
Norgefiskaren, 33 p
lausvik, 0 p
Ahvenet, 0 p
Ställning efter omgång 2
Ahvenet, 5,5 p
Norgefiskaren, 5 p
lausvik, 1,5 p
En något ringrostig Norgefiskare fick inte bara njuta färsk torsk med äggsås utan vann även - överlägset - veckans omgång. Själv var jag utan att ha en aning om det nära en björn som inte hade klart för sig att den borde ligga i sitt ide så här års. I ide ligger dock övriga tävlande utom ledande Ahvenet.
Norgefiskaren, 33 p
lausvik, 0 p
Ahvenet, 0 p
Ställning efter omgång 2
Ahvenet, 5,5 p
Norgefiskaren, 5 p
lausvik, 1,5 p
En något ringrostig Norgefiskare fick inte bara njuta färsk torsk med äggsås utan vann även - överlägset - veckans omgång. Själv var jag utan att ha en aning om det nära en björn som inte hade klart för sig att den borde ligga i sitt ide så här års. I ide ligger dock övriga tävlande utom ledande Ahvenet.
Mld fiske idag.
Nu måste man på jobb igjen på måndag!!
så prövar meg på torskefisket!!
Nu måste man på jobb igjen på måndag!!
så prövar meg på torskefisket!!
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Veckotävlingen - anmälningar | Fiske | 9 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg