Veckotävlingen

Gör det samma. Anmäler idag.
Anmäler fiske idag.
Anmäler fiske i morgon (och undrar vad det är för fångst Ahvenet gjorde i onsdags som han tjuvhåller på...).
I onsdags var jag ute och blankade ett sista pass efter havsöring. Vi har ju några bonusdagar i älven.

Idag har jag varit ute under den sköna höstdagen och smugit på regnbåge. Två fiskar upp blev det och en stor tappad. En fisk fångade jag vid fötterna mer eller mindre. Med ett pilbågskast. Såg fisken komma simmandes, sköt ner flugan bredvid fisken som direkt reagerade på att något hamnat i vattnet.

Veckans total 12 poäng.

Smet ut mellan för- och eftermiddagens regn men kammade noll. Något är på tok för inte ens de som bottenmetade i kanalen fick någonting. Varken gädda, abborre eller vitfisk. Dock hade någon fått en kiloabborre (?) på ett av mina öringställen (av det huvud och övrigt rens som låg i tången att döma). Kanske är bara tidtabellen förskjuten efter den varma sommaren?

Resultat omgång 41

Ahvenet, 12 p
lausvik, 11 p
pegason, 0 p

Ställning efter omgång 41

fiskarlennart, 118 p
lausvik, 69 p
pegason, 61,5 p
Ahvenet, 61 p
Norgefiskaren, 48,5 p
Trasselkludd, 47,5 p
Mille, 5,5 p
Maya, 3 p

En, tydligen, svårfiskad omgång (vilket väl räven Lennart insåg och därför istället gav sig ut i jaktskogen) där snipjägar´n nollade, jag fick en abborre och Ahvenet två regnbågar. I sammandraget innebar det att Ahvenet nu är i stort sett jämsides med pegason och att jag lyckades utvidga avståndet till densamme med en poäng. Att vi tre knappade in på Lennart har knappast någon reell betydelse.

Eftersom Trassel tycks ha lagt sina spön på hyllan för säsongen och Anders är ute och borrar olja mest hela tiden så är det nu oss fyra, eller tre, som tävlingen numera gäller. Annars återstår det ju tillräckligt med omgångar för att såväl Håkan som Anders skulle kunna komma i kapp.

Nappade gjorde det på Marstrand ,8 smörbultar, 10 vittlingar, 3 stensnultra , 1 rötsimpa och en torsk = 73p. Tar bara med 1 torsk som var över lagmått på 30cm av de ca 25 mindre som jag hade uppe , alla fick gå tillbaka. Lite positivt att det fanns så mycket småtorsk för det tynande torskbeståndetprocessed (1).jpeg

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg