Veckotävlingen

IMG_20221002_152257917_HDR.jpg

Har man fru får man skylla sig själv och låter man henne bestämma när man får fiska så.... Ja det inser väl vem som helst hur ohållbart det vore? Börjar misstänka att snipjägar´n är smygfeminist.... Nå, själv behövde jag inte hugga ved och jag sk*t högaktningsfullt i såväl röran hemma som högarna av tvätt och disk för att ge mig ut på ännu ett alldeles underbart bompass. Nu är jag hemma och dricker grogg medan jag väntar på att maten ska bli färdig. Problemet är att kocken sitter vid datorn och dricker grogg... Det finns avigsidor med att inte ha någon kvinna. Disk, tvätt och städning kan man ju ställa på framtiden men mat måste man ju ha. Ofta och mycket.

Resultat omgång 39

fiskarlennart, 15 p
Ahvenet, 12 p
pegason, 0 p
lausvik, 0 p

Ställning efter omgång 39

fiskarlennart, 114 p
lausvik, 65,5 p
pegason, 59,5 p
Ahvenet, 56,5 p
Norgefiskaren, 48,5 p
Trasselkludd, 47,5 p
Mille, 5,5 p
Maya, 3 p

Endast fyra kom till start denna höstvecka. Trassel var på G men fastnade i sofflocket och på det gör man inga poäng, åtminstone inte i den här tävlingen. Ställningen i sammandraget (där de fyra gubbar som fiskade av någon anledning ligger överst) oförändrad bortsett från att ni vet vem ytterligare drygade ut sin ledning och att Ahvenet knappade in något på pegason.

Fångster på Marstrand: 8 vittlingar, 8 stensnultror , 1 skärsnultra ,3 gråsej samt 10 torskar under tävlingsmått på 40cm som återutsattes = 80p. Tappade även en makrill och en kompis tappade 3 så ännu finns de kvar.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg