Veckotävlingen

Ingen fisk idag.
Försökte med fluga på sjunklina, microjigg med och utan upphängare.

Det närmsta vi kom fisk var en död sill som flöt förbi oss.

Blev en tur med son och barnbarn, regnbågarna var nästan för huggvilliga , vi hade 10 upp på ca 1 timma. 4 lekfärgade hanar simmar vidare. 1 st som var helt grotesk kasserades, den hade en enorm utspänd mage som en fotboll och vägde 2550g. När jag körde kniven i magen visade det sig att ca 1,5 liter vatten rann ur den. 2 Regnbågar upp för Mille = 12p och 2 upp för mig = 12p. Totalt under veckan = 43p. Vi räknar inte de återutsatta. Får jag ordning på mobilen så kommer lite bilder. GOTT NYTT ÅR.

Jag fick för mig att ryggen möjligen skulle må bättre av att få röra litet på sig så jag masserade den med Tigerbalsam och åkte ut till Kapellskär med stolvärmen på och stapplade ner till stranden med flugspöt. Det gick bra. Med ryggen. Men jag lyckades med klassikern att i bakkastet sätta min fluga i en högt placerad trädgren. Dessbättre var det ingen som såg monsieur Hulot när han drog loss flugan (både tafsen och knuten höll). Efter ytterligare några kast satte jag mig på en sten, stoppade pipan och satt sedan och betraktade fjärden och filosoferade i ungefär en kvart innan jag stapplade tillbaka till bilen. Årets premiär avklarad.

Noll poäng...

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg