Se där, då lär väl Mille äntligen sega sig förbi Trassel i sammandraget?Anmäler även fiske i morgon för mig och Mille, lite regnbågspimpel tänker vi oss ut på.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Veckotävlingen
- Trådstartare lausvik
- Start datum
Blev en tur med son och barnbarn, regnbågarna var nästan för huggvilliga , vi hade 10 upp på ca 1 timma. 4 lekfärgade hanar simmar vidare. 1 st som var helt grotesk kasserades, den hade en enorm utspänd mage som en fotboll och vägde 2550g. När jag körde kniven i magen visade det sig att ca 1,5 liter vatten rann ur den. 2 Regnbågar upp för Mille = 12p och 2 upp för mig = 12p. Totalt under veckan = 43p. Vi räknar inte de återutsatta. Får jag ordning på mobilen så kommer lite bilder. GOTT NYTT ÅR.
Bild på en av Milles regnbågar och den groteska bågen som jag fångadeVisa bilaga 37900Visa bilaga 37902Visa bilaga 37903
Jag kan inte utmana dig om totalsegern. I år... men jag ska i alla fall försöka att ge dig en match den här omgången så i morgon blir det fiske!
Jag fick för mig att ryggen möjligen skulle må bättre av att få röra litet på sig så jag masserade den med Tigerbalsam och åkte ut till Kapellskär med stolvärmen på och stapplade ner till stranden med flugspöt. Det gick bra. Med ryggen. Men jag lyckades med klassikern att i bakkastet sätta min fluga i en högt placerad trädgren. Dessbättre var det ingen som såg monsieur Hulot när han drog loss flugan (både tafsen och knuten höll). Efter ytterligare några kast satte jag mig på en sten, stoppade pipan och satt sedan och betraktade fjärden och filosoferade i ungefär en kvart innan jag stapplade tillbaka till bilen. Årets premiär avklarad.
Noll poäng...
Noll poäng...
Gör en sväng och kollar om isen håller så ev fiske idag.
Ut och fiska, gubbar! Låt honom inte rycka åt sig ledningen i årets tävling redan nu!Gör en sväng och kollar om isen håller så ev fiske idag.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Veckotävlingen - anmälningar | Fiske | 9 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg