Veckotävlingen

Anmälan: Lördag och Söndag 18-19/12.
Feber, hosta, snuva och huvudvärk, har gjort att jag varit nerbäddad i över en vecka.
Dessutom har isarna legat på samtliga sjöar, men jag har nu fått "säkra" rapporter om att den-förhatliga-sjön är isfri.
Så om jag har orken, blir det åtminstone en dag på sjön och även om fokus kommer att ligga på smaskig soppa, ska jag släpa några drag efter båten....

Anmälan: Lördag och Söndag 18-19/12.
Feber, hosta, snuva och huvudvärk, har gjort att jag varit nerbäddad i över en vecka.
Dessutom har isarna legat på samtliga sjöar, men jag har nu fått "säkra" rapporter om att den-förhatliga-sjön är isfri.
Så om jag har orken, blir det åtminstone en dag på sjön och även om fokus kommer att ligga på smaskig soppa, ska jag släpa några drag efter båten....
Förkylningar ska man inte leka med! Unna dig en vilsam helg hemma. Soppa kan du ju slurpa ändå.

Själv tänker jag ge mig ut på lördag och om vädret inbjuder till det kanske det blir en tur även på söndagen.

VIKTIGT (?) MEDDELANDE FRÅN TL

På något mysko vis tycks en vecka/omgång fattas i årets tävling, i vart fall omman jämförmed den officiella veckonumreringen. Själv begriper jag inte hur detta kan komma sig. Såvitt jag vet har jag registrerat resultat varje vecka och nummerserien är komplett men det felar alltså en omgång jämfört med antalet veckor i kalendern...

Om någon anser sig ha blivit bestulen på poäng (eller kan förklara mysteriet) så gör de innan årsskiftet. Annars kommer resultaten i åretstävling att baseras på det jag registrerat.

Sämsta fisket någonsin på Marstrand. Vi var 6 deltagare och endast 7 smörbultar och en gråsej kom upp. 3 nollade varav jag var en, hade endast ett napp på 3 tim 15 min. Troligen hade fisken dragit till djupare vatten p.g.a kylan. 0p denna vecka men siktar på isfiske under jul när kylan verkar återkomma..

Sämsta fisket någonsin på Marstrand. Vi var 6 deltagare och endast 7 smörbultar och en gråsej kom upp. 3 nollade varav jag var en, hade endast ett napp på 3 tim 15 min. Troligen hade fisken dragit till djupare vatten p.g.a kylan. 0p denna vecka men siktar på isfiske under jul när kylan verkar återkomma..
Det måste kännas jättejobbigt...

Själv har jag följt mitt välmenta råd till snipjägar´n och tilbringat dagen i TV-soffan. I morgon ska det blåsa och regna... Vi får se hur det blir.

20211218_103206.jpg
Strålande väder, tråkig sjö!
-3 grader när jag rullade iväg och vid rampen var det riktigt halt.

Nåväl, strålande sol och endast en svag, dock lite kylig, vind blåste över sjön.
Fisket var segt och det såg ut att bli en dag där behållningen enbart bestod av soppa...
Men även en snipjägare kan ibland ha tur:
20211218_113014.jpg
88cm och nästan 7kg.
Rapport 18/12: 1st.

Visa bilaga 37823
Strålande väder, tråkig sjö!
-3 grader när jag rullade iväg och vid rampen var det riktigt halt.

Nåväl, strålande sol och endast en svag, dock lite kylig, vind blåste över sjön.
Fisket var segt och det såg ut att bli en dag där behållningen enbart bestod av soppa...
Men även en snipjägare kan ibland ha tur:
Visa bilaga 37824
88cm och nästan 7kg.
Rapport 18/12: 1st.
Julgäddan landad! Nu blir det fest i Kapernaum. Smaklig spis!

Idag blev första passet på länge. Skulle blivit en sväng till havet för att försöka på sill. Men sällskapet fick ställa in. Det fick bli en tur i ån istället.
Ingen fisk men kasten funkade bra så det var ett bra pass.

Bilagor

• 79972F43-2911-4886-8B8E-B0BD5E6C8DFD.jpeg
    79972F43-2911-4886-8B8E-B0BD5E6C8DFD.jpeg
    113 KB · Visningar: 46
Aktuell ställning:

fiskarlennart, 111,5 p
Ahvenet, 78,5 p
pegason, 56 p
lausvik, 51,5 p
Norgefiskaren, 41 p
Jiggprofeten, 6 p
Trasselkludd, 5 p
Mille, 5 p
fyad 3 p

Åt Lennart är inget att göra och även Ahvenets andraplats är matematiskt säker. Anders kan inte - oavsett båt - hota mig så den enda förändring som kan ske nu på upploppet vore om jag kom i kapp snipjägar´n (som till råga på eländet gick och vann den senaste omgången).

Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg