Jag behöver ha en solcellsladdare på mina längre paddelturer (3-10 dagar). Googlade först och gick in på solcellsladdaren.se där de rekommenderade 3 st. 2 i min prisklass (max en tusenlapp) och en svindyr (2500 kr).
Den svindyra är vattentät, men det stod inget om det här på de andra två så jag antar att dessa inte är det. Jag vill ju kunna ladda upp solcellen medan jag paddlar.
De två modellerna i min prisklass hter xstorm lava charger, 749 kr och geographic 4-i-1, 509 kr.
Jag har ju naturligtvis tänkt på om man kan sätta solcellsladdaren i en genomskinlig vattentät ficka eller påse men undrar om laddaren kan ladda upp då eller hur mycket av effekten som man går miste om. Har sökt här på forumet men hittar inga svar på det.
Så till mina frågor:
Någon som vet om dessa två modeller är vattentäta eller inte?
Någon som vet en bra solcellsladdare i min prisklass som är vattentät?
Någon som har provat att använda solcellsladdare i vattentät ficka eller påse och vet om/hur det funkar?
Om så, vad för ficka eller påse har använts?
Skulle bli väldigt glad om ni andra kan hjälpa mig!
Den svindyra är vattentät, men det stod inget om det här på de andra två så jag antar att dessa inte är det. Jag vill ju kunna ladda upp solcellen medan jag paddlar.
De två modellerna i min prisklass hter xstorm lava charger, 749 kr och geographic 4-i-1, 509 kr.
Jag har ju naturligtvis tänkt på om man kan sätta solcellsladdaren i en genomskinlig vattentät ficka eller påse men undrar om laddaren kan ladda upp då eller hur mycket av effekten som man går miste om. Har sökt här på forumet men hittar inga svar på det.
Så till mina frågor:
Någon som vet om dessa två modeller är vattentäta eller inte?
Någon som vet en bra solcellsladdare i min prisklass som är vattentät?
Någon som har provat att använda solcellsladdare i vattentät ficka eller påse och vet om/hur det funkar?
Om så, vad för ficka eller påse har använts?
Skulle bli väldigt glad om ni andra kan hjälpa mig!