Vattensäck

Riktigt

Jag tittade på den nyss och det är nog helt riktigt, den hade varit fler snäpp vettigare.

Får investera i den och använda den andra till fjällvärden senare...

Men hade jag varit du! Hade jag ringt dom och pratat med dom att du "ångrar köpet" (om du nu gör det vill säga?) Så slipper dom skicka iväg påsen...

Mvh troswe

Känns lite ockermässigt att ta ut över 400 spänn för en sådan. Jag köpte nyligen ett vätskesystem från Ebay som kostade kanske 70 spänn. På bensinmackar alternativt Clas Ohlson brukar det finnas uppfällbara vätskebehållare med kran, vilka är behändiga. Dessa kostar inte mycket.

Känns lite ockermässigt att ta ut över 400 spänn för en sådan. Jag köpte nyligen ett vätskesystem från Ebay som kostade kanske 70 spänn. På bensinmackar alternativt Clas Ohlson brukar det finnas uppfällbara vätskebehållare med kran, vilka är behändiga. Dessa kostar inte mycket.

De från Clas Ohlson har jag sett många trasiga av. Skulle inte lita på de i friluftssammanhang där funktion är viktig.

Addnature är bra på returer, bara att skicka tillbaka när du har kollat o klämt lite :).

De från Clas Ohlson har jag sett många trasiga av. Skulle inte lita på de i friluftssammanhang där funktion är viktig.

Addnature är bra på returer, bara att skicka tillbaka när du har kollat o klämt lite :).

Jag har själv en sådan från Clas Ohlson, och det är främst i hörnen som de brukar gå sönder. Jag har ett litet hål i min, som dock inte påverkar funktionen på grund av sin position. Det finns andra, liknande, uppfällbara vattenbehållare som säkert är mer hållbara. Detta var endast ett illustrativt exempel.

För 199kottar från XXL på 4L, hade du fått denna istället, betydligt mera tålig och mångsidig...

http://www.xxl.se/vildmark/kok-mat/...pack-tap-vattensack-4-liter/p/1067746_1_style

Mvh troswe

Jag har en sån här på sex liter och den är kanon. Enkel att packa i ryggsäcken, både med och utan vatten. Jag tog sexan för att kunna fylla den när jag behöver, men för det mesta är den halvfull. Då kan jag ha den får vattenblåsan (camelpack) brukar vara i ryggan.

Msr...

...dromedary bag har jag bara bra erfarenheter av. Tål en del och min äldsta har snart fyllt 10 år...

//J

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg