Jag och en god vän ska upp och ta oss ann Sarek mot slutet på denna vecka och är lite nyfiken på om någon varit uppe nyligen och kan rapportera något kring vattennivåer etc. Förstår ju att vi är sent på säsongen och att det bör undelätta läget en hel del men är ändå nyfiken på ett par vad t.ex. Lulep och Alep Vássjajågåsj samt hur det är nere i rapadalen, om man kan gå på sandbankarna nu på nordsidan? Även viss nyfikenhet på hur det är med vatten och vad vid Bierikjåhkkå och Alep Basstajåhka.
Om ngn har ngn mer skapligt aktuell info som hjälper till då vi går från Skierfe - Ridok - håller höjd till området kring Alep Vássjajågåsj och därefter förflyttar oss till Låddepakte samt Snavvavagge för att sedan ta oss ner mot Bierikvarsj och därefter mot Sourva så tar vi varmt emot alla tips samt som sagt, annan bra info!
Jag har varit uppe i Sarek tidigare och har rätt skapligt god friluftserfarenhet så tips om att ta med varm tröja undanbedes vänligt ;-)
Om ngn har ngn mer skapligt aktuell info som hjälper till då vi går från Skierfe - Ridok - håller höjd till området kring Alep Vássjajågåsj och därefter förflyttar oss till Låddepakte samt Snavvavagge för att sedan ta oss ner mot Bierikvarsj och därefter mot Sourva så tar vi varmt emot alla tips samt som sagt, annan bra info!
Jag har varit uppe i Sarek tidigare och har rätt skapligt god friluftserfarenhet så tips om att ta med varm tröja undanbedes vänligt ;-)