Varg

Men det vet du väl. alla som inte håller med är ju vargkramare, bor på Östermalm, kör en SUV i innerstan och tror att balkonglådan är vildmark.

Hur skulel det se ut med en nyanserad bild? skulle ju kunna krossa illussionerna.

Vargen är som sagt inte särskilt empatisk, vi är nog många här som aldrig hävdat att den är det heller. At länka till filmer av varg som dödar älg kanske kan vara ett bra dramaturgiskt grepp på dagis (men tror inet det fungerar där heller om jag ska vara ärlig), men knappast här.

Ahh, du tänkte att du med detta inlägg skulle motverka nidbilderna av de båda sidorna?

Ahh, du tänkte att du med detta inlägg skulle motverka nidbilderna av de båda sidorna?

Nej för du tolkar mig ju som en romantisk vargkramare som inte vet vad natur är, så inget jag säger kan väl få dig att ändra den åsikten (eller har jag fel?).

Precis som de som bor på landbyggden inet rä en homogen grupp så är det som bor i stan inte det heller. Och varghatare - vargkramare är inte några homogena gruper, och än mindre 2 binära grupper, de flesta av oss befinner oss nog någonstans i ett mellanläge.

Det var detta jag vände mig emot med lite ironi.

Nej för du tolkar mig ju som en romantisk vargkramare som inte vet vad natur är, så inget jag säger kan väl få dig att ändra den åsikten (eller har jag fel?).

Precis som de som bor på landbyggden inet rä en homogen grupp så är det som bor i stan inte det heller. Och varghatare - vargkramare är inte några homogena gruper, och än mindre 2 binära grupper, de flesta av oss befinner oss nog någonstans i ett mellanläge.

Det var detta jag vände mig emot med lite ironi.

Jag tolkar aldrig någon som någonting, jag bedömer utifrån vad personer säger och gör. Rätt enkelt.

Och ja: du har fel i ditt antagande. Jag tror nog att du kan en hel del om natur.

Precis som de som bor på landbyggden inte är en homogen grupp så är det som bor i stan inte det heller. Och varghatare - vargkramare är inte några homogena gruper, och än mindre 2 binära grupper, de flesta av oss befinner oss nog någonstans i ett mellanläge.
.

jag lovade mig själv att hålla mig från tråden för den är så jävla dum och det skrivs så korkade saker att jag får ont i ansiktet... men jag måste bara hålla med dig..

Och exakt hur vet ni då att den togs av varg?
Det är nog inte så svårt att komma på en handfull andra minst lika troliga orsaker till att hunden försvann.

Nej vi vet naturligtsvis inte vad som hände med just den hunden eftersom den inte hittades.
Med detta ville jag bara poängtera att hunden måste hittas och besiktigas av rätt person för att få bli med i statistiken.
Det försvinner ett antal hundar varje år sen får man gissa vad man vill.

Dom hundar som har vargtagits har blivit halvt uppätna på några minuter då kan man ju anta
att hunden försvinner fullständig efter ett tag.
Den lämnar t ex endast kvar några hår kvar efter ett rådjur, allt åker ner.
-Kanske pejlhalsbandet blir kvar...men med tanke på den norska vargen som åt upp en ko,
så åkte ID-brickan med också.
Den dog sen av ID-bricken (hål i tarmarna)

.

Nej tyvärr, du är nog lite hemmablind. Utsidan här befinner sig inte i nåt mellanläge.
Skulle vi ha en omröstning här så skulle det visa detta.

Jag är den enda här (hitills vad jag tror) som jagar i mellansverige (varglandet). Vi har förvisso ett fåtal fårägare.

Nej tyvärr, du är nog lite hemmablind. Utsidan här befinner sig inte i nåt mellanläge.
Skulle vi ha en omröstning här så skulle det visa detta.

Jag är den enda här (hitills vad jag tror) som jagar i mellansverige (varglandet). Vi har förvisso ett fåtal fårägare.

Jag ger upp i den här tråden jag med. Med den inställningen finns det inget underlag för debatt. Tror man att alla är antngen helt för eller emot så söker jag diskussion nån annanstans

Ni ska inte ta det så personligt Almgren och greylingman.
Jag respekterar era åsikter och lyssnar på er...
-att vi har olika åsikt gör att det blir roligare att debattera med er ...stå på er!

Jag kan i alla fall rapportera från älgjakten att vi haft massor med vargrapporter men ingen,
inom reviret, -vad jag vet, har blivit skadad, hundar eller människor.

Personligen har jag stått till knäna i blod, om ni förstår vad jag menar.

Jag vill gärna påminna om den bästa jaktfilmen dom hittils visat på TV:
http://svtplay.se/v/2542040/dokumentarfilm/jakt?sb,p115254,3,f,-1

Ni ska inte ta det så personligt Almgren och greylingman.
Jag respekterar era åsikter och lyssnar på er...
-att vi har olika åsikt gör att det blir roligare att debattera med er ...stå på er!

Jag kan i alla fall rapportera från älgjakten att vi haft massor med vargrapporter men ingen,
inom reviret, -vad jag vet, har blivit skadad, hundar eller människor.

Personligen har jag stått till knäna i blod, om ni förstår vad jag menar.

Jag vill gärna påminna om den bästa jaktfilmen dom hittils visat på TV:
http://svtplay.se/v/2542040/dokumentarfilm/jakt?sb,p115254,3,f,-1

Japp, den är otroligt bra. Tycker den påvisar på ett bra sett att jakt är så mycket mer än bara jakt, det handlar om kultur, livssätt och hur en glesbygd ofta ser ut.
...mina åsikter handlar enbart om att detta väger tyngre än åsikten att rovdjur skall ha företräde.

Men, precis som du så respekterar jag att det finns de som inte delar denna åsikt.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
veni Varg attack Vilda djur 66
Mskautpåtur Björn och varg när man sover i skogen Vilda djur 33
islägg Inplanterad varg? Vilda djur 54
insco Hur ska vi göra för att bevara varg! Vilda djur 407
j_stellan Nästan som vargar Vilda djur 95
consono Vargimport Vilda djur 129
plaskdaja Vi säger nej till frilevande varg i Jämtland & Härjedalen Vilda djur 151
millimeter Varg i Härjedalen? Vilda djur 4
ulltand Är det varg? Vilda djur 11
mipert Filmen "Varg" recenseras i Sydvenskan Vilda djur 27
grodanbolle Regional jakt på Varg och Järv. Vilda djur 15
KLAGER Vad vet stockholmare om varg? Vilda djur 3
KLAGER Jaga varg med spjut Vilda djur 4
Highlander- there can be only one Varg: Debatten går framåt. Vilda djur 59
Jockemeister Varg påkörd i dalsland Vilda djur 0
grodanbolle Finskrysk varg invandrad Vilda djur 0
yakman Varg! Vilda djur 12
Raskesven Statusrapport om varg Vilda djur 14
grodanbolle Var det en varg jag hörde? Vilda djur 7
grodanbolle Norges snällaste varg skjuten av jägare. Vilda djur 1
KLAGER Varg safari Vilda djur 0
100826 Varg i Skåne! Vilda djur 4
zzeezz Varg i Sthlm Vilda djur 5
Tiveden Varg. Vilda djur 0
Nosferatu Varg eller hund? Vilda djur 20
Kråkan Såg vi en varg?!?! Vilda djur 7
Usse Norge + Varg Igen!!! Vilda djur 1
KLAGER Varg i Stockholm. Vilda djur 9
Usse Varg!! Vilda djur 45
mattan Varg Vilda djur 2

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg