• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Varför ???

Som Land Rover ägare morsar jag alltid på en annan Land Rover eftersom jag vet att sannoligheten för att jag snart behöver hjälp att laga min trasiga bil läng vägen är överhängande.

Det låter som om du behöver en pålitligare bil och inte en massa folk att heja på ;)

Senast ändrad:
Precis! ;)

Hur som helst så tror jag den sociala aspekten inte är helt fel.
Just att man vet att i ett litet samhälle eller grupp är man utsatt på ett annat sätt och kan vara i behov av hjälp. Därför är det viktigare att man kan uppföra sig socialt.

"Bäst att vara trevlig om jag behöver hjälp", liksom.
I storstan behöver man inte de andra på samma sätt?

Det var mina amatörsociobiologiåsikter samlade på 5 rader ;)

/Peter

tycker det ær kul att man hælsar på varandra. man gjør ju inte det varje dag hemma. om det så bara ær ett "hej" eller att det blir en liten pratstund: vart kommer ni ifrån, vart ær ni på væg, hur ær stigen osv osv. mærkte nu nær jag var i alperna i våras och i tanzania på kibo så hælsade alla på varandra. i usa ær det likadant : alla hælsar. det ær væl før att man har ett gjemmensamt intresse helt enkelt.

til deg som skrev om spontan besøk: bor på geilo i norge, 2500 inv. har haft endel spontan besøk eller blitt spontan inbjuden hem til någon ganska många gånger men det roliga ær: det ær bara två som har kommit førbi eller bjudit hem och båda ær amerikanare! de ær mer gjestfria æn skandinaver. det som ær kul det ær att de førvæntar inget spec. en kopp kaffe, lite snakk och då ær man nøjd. bara kolla att grannen har det bra helt enkelt.

så fortsætt att hælsa och hoppas att vi kan sæga hej en gång

robert på geilo

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg