Varför ställer folk inte upp skidorna?

Generellt jävl.. maniana beteende och ja det är troligen ett resultat av flitigt curlande...

Jag ser på gymmet jag går till, där det finns skoställ för flera hundra par och dessa är aldrig fulla och lika förbaskat står det urklivda skor överallt.

Men det är kul att ställa upp skorna högst upp i hyllan...

/R

Generellt jävl.. maniana beteende och ja det är troligen ett resultat av flitigt curlande...

Jag ser på gymmet jag går till, där det finns skoställ för flera hundra par och dessa är aldrig fulla och lika förbaskat står det urklivda skor överallt.

Men det är kul att ställa upp skorna högst upp i hyllan...

/R

Jag tänkte väl att beteendet återfanns även på andra ställen. För tänk om folk gjorde likadant överallt. Ställde bilen precis utanför ingången till köpcentrat, släppte jackan på golvet innanför dörren på krogen, ställde resväskorna i mittgången på tåget eller satte sig och drack kaffe på en medhavd stol precis innanför tunnelbanespärrarna på Centralen. Å andra sidan så lämnade väl folk kundvagnarna vind för våg ute på parkeringarna innan man införde myntlåsen...

Hehehe...Osnutna Ungjävlar vs Nån Annan 1-0.

Hehe. Jag har aldrig förstått den där mamma-martyrstilen: "Om jag plockar upp åt dem så får de dåligt samvete och gör det själv nästa gång" (vanligt förekommande även i till exempel fikarum).
Det bygger på en enorm logisk miss eftersom det såklart förutsätter att de osnutna styrs av dåligt samvete, vilket de såklart inte gör eftersom de då inte hade struntat i att plocka upp efter sig från början.

Det som händer är som sagt att de lär sig att nån annan gör det om de struntar i det.

Bättre då att köra rakt över skidorna med sina stålkanter och handgripligen vräka undan sånt som är i vägen för en. Då lär de sig att "om jag inte flyttar mina skidor kommer det nån jävla idiot och förstör" :)

Själv undrar jag vad det är som ni retar er på - egentligen? Vad gör det om det ligger skidor i snön utanför fiket (förutom att det inte ser lika prydligt ut som när de står i prydliga rader i speciella ställ)? Är det svårt att ta sig fram? Är det något som hindrar er att ställa egna egna skidor i ställen?

Jag menar, attityden att om nån lagt sina skidor på ett sätt som jag inte gillar så har jag rätt att flytta på dem/köra över dem/repa dem känns ju inte så mogen. Tycker jag

Jag menar, attityden att om nån lagt sina skidor på ett sätt som jag inte gillar så har jag rätt att flytta på dem/köra över dem/repa dem känns ju inte så mogen.

Verkligen?
;)

Skämt åsido, om de verkligen är i vägen är det klart man kan flytta dem. Själv har jag nog aldrig drabbats av ivägenskidor, men har å andra sidan inte åkt utför på ett par år.

Jag har nog faktiskt aldrig reflekterat över liggande skidor. Jag brukar ställa upp mina av ren självbevarelsedrift för att slippa få dom överåkta men störs inte nämnvärt av liggande skidor. I år har dom dessutom flyttat skidställen utanför restaurangen vid hemmabacken så där har jag själv syndat en del i år, men då har det ju inte varit några mängder med skidor liggandes förvisso. :)

Kommer ihåg när vi var ett gäng som var uppe och åkte för runt 5 år sedan i fjällen vad vi bytte skidor med varandra när vi skulle gå in och käka eller ta en öl!
Året innan hade en i sällskapet varit uppe med flickvän och släkt och åkt det var 3 i sällskapet som blev av med skidorna, de som körde på "antikviteter" klarade sig.

Antikviteterna var 3-4 år gamla och välanvända...

Är detta ett nytt sätt att lura skid tjuvarna med ett "plocke pinn"???

avslutad210712

Gäst
Kommer ihåg när vi var ett gäng som var uppe och åkte för runt 5 år sedan i fjällen vad vi bytte skidor med varandra när vi skulle gå in och käka eller ta en öl!
Året innan hade en i sällskapet varit uppe med flickvän och släkt och åkt det var 3 i sällskapet som blev av med skidorna, de som körde på "antikviteter" klarade sig.

Antikviteterna var 3-4 år gamla och välanvända...

Är detta ett nytt sätt att lura skid tjuvarna med ett "plocke pinn"???

3 år gamla och antikviteter - gosse lilla då skulle du ha sett när jag kom med mina till backen när min dotter skulle lära sig åka utför. Då var mina skidor 20 år gamla och lik förrbaskat tror jag inte att de var äldst i backen *S*

Tråkigt

Orsaken till dylikt beteende måste vara bristande respekt för andra människor, vilket i sin tur torde bero på dålig uppfostran.
Att visa hänsyn finns tyvärr inte med på "livets karta" längre!

Jag tänkte väl att beteendet återfanns även på andra ställen. För tänk om folk gjorde likadant överallt. Ställde bilen precis utanför ingången till köpcentrat, släppte jackan på golvet innanför dörren på krogen, ställde resväskorna i mittgången på tåget eller satte sig och drack kaffe på en medhavd stol precis innanför tunnelbanespärrarna på Centralen. Å andra sidan så lämnade väl folk kundvagnarna vind för våg ute på parkeringarna innan man införde myntlåsen...

Jo du, så gör tyskarna här nere. Och skäms inte ett dugg.
Så vänta bara, vi brukar ju importera dålig smak och stil fort.

3 år gamla och antikviteter - gosse lilla då skulle du ha sett när jag kom med mina till backen när min dotter skulle lära sig åka utför. Då var mina skidor 20 år gamla och lik förrbaskat tror jag inte att de var äldst i backen *S*

He, he, mina var inte så gamla men runt 10-15 å köpta i ett paket med pjuck, bindningar & stavar tror jag också fick skidglasögon på köpet...
De som snor skidor är för att sälja, och då är samma sak som i affären, förra årets modell, rea...

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg