Varför ställer folk inte upp skidorna?

Jag måste bara få ställa frågan i detta forum där jag vet att många utförsåkare hänger. På alla skidorter jag har varit på senare år har ett hemskt otyg brett ut sig. Utanför serveringar, skidshopar, och vid infarterna till liftarna ligger det fullt med skidor på marken. Varför? Varför lämnar man bara skidorna där man tar av sig dem utan att orka bemöda sig om att ställa upp dem lutade mot ett skidställ? Är det svårt? Är det för arbetsamt? Fattar man inte att man ska göra det, eller är man bara allmänt ohyfsad? Jag tycker att jag är ganska snäll till vardags, men när jag ser dessa drällande skidor får jag bara lust att rafsa ihop dem och slänga dem i en hög, eller köra över dem med en pistmaskin (om jag hade någon).

lahet och bekvämlighet är dom stora bovarna i dramat när det slängs skidor huller om buller. tacka vetja på min undomstid så fanns det et skidställ för slalom och det användes då jag vet inte hur det är nu.
jag tror vi får räkna med att skidorna kommer nog ligga huller om buller tills nån unge eller en äldre skadar sig så vaknar man fast då kanske det är försen för ofret.

Om du nu inte har en pistmaskin att köra över skidorna kan du ju i alla fall flytta runt dom litegrann. Sen kan du ju filma kaoset som uppstår när dom inte hittar sina skidor och lägga ut filmen på Youtube. Skapa en ny användare på Youtube som heter Den Arga Skidåkarkärringen.

Bara ett tips i all välmening.......:)

Det är ju skitjobbigt att böja sig ner och ta upp skidorna. Och så ser det ju hur o-coolt ut som helst. Antagligen riskerar man att skära sönder sina svindyra handskar på stålkanterna också.

(Antar jag. Jag har inte åkt på 10 år tror jag.)

Behöver man inte två pistmaskiner för att hålla efter skideländet? Ett bra sätt att slippa höja blodtrycket är ju att förlägga skidövningarna till opistad terräng.....mindre högtalare där oxså......... fast oxså brist på lift....
Men diskret flyttning av 4-6 skidor brukar räcka för långt kaos.... en som prövat....

Det finns alltid skidställ, och ja, jag har redan påbörjat min bana som militant skidordningsvakt genom att ställa upp några drällande par.

Bara 32 000 för en pistmaskin... Hm. Om man startade lite gudfaderverksamhet så skulle den nog betala sig på ett par veckor. Man ger nedskräparna ett alternativ - ställ upp skidorna, betala, eller få dem överkörda...

Skidkaos...

Förra året trampade jag helt sonika rätt över alla dyra och fina slalomskidor :)
Fattar inte att det skall vara så svårt att sätta upp skidorna...

Bästa skrattet förra året var när slalomskolan kom i full fart och det vart stoppsladdar rätt över alla slalomskidor som låg och drällde... många fick säkert fina repor :)

Nu tycker jag ni är petiga, det spelar väl ingen roll var skidorna är placerade ?
Det är ju lika larvigt som med parkeringar för bilar på speciella ställen, var och en som klarat av att ta ett riktigt godkänt körkort begriper väl för tusan var man kan parkera bilen närmast bolaget eller affären man ska handla i, utan en jävla massa pekpinnar från STOREBROR, uppmålade platser med skyltar o hutlösa avgifter på köpet..
Likadant som friluftsledarna säger att man ska va tyst i skiogen så att man inte skrämmer djuren, skitsnack, skogen är ju de enda stället man kan skrika på utan att bli intagen...

Det är bara trams att även bilbesiktningen finns, det begriper väl var o en att ingen kör runt medvetet med en bil med dåliga bromsar tex?

Så här finns det mycket skit som staten o de andra kapitalisterna ska tjäna pengar på, snart kommer det väl en lag på att man inte får inneha en kolgrill...

Ska jag förnedras med ngn slags amnesti då eller ?

Näe, släng skidjävlarna åt helvete där man står, det vill alla, men de förtryckta muttrar ilsket
att " Så var det minsann inte på min tid". och törs inte göra likadant, det är som med att tacka för maten som barnen ska göra, vilket kränkande handling igentligen, gammalmodigt unket 1800 tal stinker det om sånt, usch, usch !

Det finns på varje kvadratmeter mark typer som ska "tala om hur man ska göra", näe, kom ut ur afterskibaren och myla ( gno in fejat med isklumpar) de gamla inskränkta förtryckarna som är emot tingens frihet !

Och föressten trevligt?, man åker väl inte till ett sånt ställe med skidplockepinnhögar för att det är trevligt ?, det är framtiden ni skådar, total anarki o kaos, o de är föräldrarna som vanligt som skapat detta.

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg