Har inte läst nån rejält dissekerande tråd i ämnet på utsidan än, så därför startar jag en.
Jag tillhör den där delen av klätterpopulationen som får sjuka fjärilar i magen bara av att se Klarström göra alla de klassiska 6minusarna i Bohus solo i Crackoholic.
Ryktet gör även gällande att han fick lov att göra kruxet på Mallorol x antal ggr, bara för att få juste foto.
Jag är absolut inte ute efter att döma någon, det vill jag göra klart direkt.
Inte heller vill jag veta om man tycker det är rätt eller fel att soloklättra, eftersom det borde få vara upp till var och en.
Men jag är nyfiken på det psykologiska resonemanget man som klättrare, solo-dito eller ej, för kring företeelsen.
Frågan gäller både is och Klippa (sorry, bouldrare, ni kör ju alltid solo)
Alltså:
Soloklättrar du?
Varför?
Vad driver dig?
Måste man vara likgiltig inför döden för att göra det?
om Nej:
Varför inte?
Vad är du rädd för?
Jag tillhör den där delen av klätterpopulationen som får sjuka fjärilar i magen bara av att se Klarström göra alla de klassiska 6minusarna i Bohus solo i Crackoholic.
Ryktet gör även gällande att han fick lov att göra kruxet på Mallorol x antal ggr, bara för att få juste foto.
Jag är absolut inte ute efter att döma någon, det vill jag göra klart direkt.
Inte heller vill jag veta om man tycker det är rätt eller fel att soloklättra, eftersom det borde få vara upp till var och en.
Men jag är nyfiken på det psykologiska resonemanget man som klättrare, solo-dito eller ej, för kring företeelsen.
Frågan gäller både is och Klippa (sorry, bouldrare, ni kör ju alltid solo)
Alltså:
Soloklättrar du?
Varför?
Vad driver dig?
Måste man vara likgiltig inför döden för att göra det?
om Nej:
Varför inte?
Vad är du rädd för?