• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Varför FJS-arna har fetma samt är lätt knas

Galne-Gunnar, alias Tigertämjaren.. alias trikâ-tänjaren -- alias Lt. Holmström.. alias Major Alexander "Sasha" Kropyteisk vod Sovietiska Special-spetznaz enheten "K3", f.d straff-fânge frân Djävulsön, numera rymling pâ planeten Terra (Bagarmossen), hörde hur en bok slogs igen, en skata landade pà en gren och en polisbil svángde om hörnet.

Flämtande stannade han till... han kánde hur det började strama i huden... - Â nej.. jag bórjar transfomera.. sen blev det dimmigt.. han tyckte sig en figur i töcknet. men, det kan inte vara sant: Det är Malindo.. sicken smácker och elegant karl ándà...men vad är det han har pà sig? En grâ Windstopper-jacka? -Jag delirerar, tänkte Trikâtänjaren, sen blev allt svart
 
- Tänk att de glömde en sista maskin. Hantlangare Johannes Utsi nickar och stänger igen bakdörren på den vita skåpbilen. Han trycker på komradion
– Okej chiefen, det var allt.
– Nano, nano!

Skåpbilen svänger ut från parkeringen. I dess innanmäte ligger en hög metallskrot och sönderslagen gammal elektronik, samt två djupt sovande uteliggare som snart ska få ett erbjudande de inte kan tacka nej till. På en gren i ett träd sitter en skata som åter finner ro när ljudet från skåpbilen dör ut i natten.

Mork somnar som han brukar, i famnen på den yppiga amazonen, fröken Venus Hottentott.

Och därmed är sagan slut.
 
- En rask och redig karl den dár Malindo, synd att hans skulle válja att kämpa för den vita, goda sidan....

G. var fortfarande omtumlad efter transformationen, det várkte nât hiskeligt i samtliga leder och ligament (mycket till muskler var det ju inta att várka i)..

- Herregud, vad är det nu som hánt? Han tittade ned pà sina transformerade händer: hâriga, kloliknande.... Shreeek.. Mâste fà tag pà en spegel ... Shreeek. Vad är de . shreeek. som jag har pâ rygeen.... shreeek dár: en spegel!
http://www.comicmonsters.com/CMimages/ManBat.gif


Samtidigt pà en annan plats, i en annan tid, inleder Kapt. Ivan Ivanov (överkock i CCCP Army) sin dagliga hjärngymnastik: "Vad tusan har den dár kràkan med det hela att göra? Eller var det en skata? Det skulle sannerligen ändra scenariot en hel del..."
 
... skatan hann inte ens nudda grenen förrán Man-Bat slök den i en enda munsbit...

.. Ivan Ivanov hajade plötsligt till och kom helt ur sina funderingar "AJ!".. skrek han till..

... in en annan del av Terra fâr M. plötsligt ett märkligt infall och impulsköper en Windstopper-jacka med inbyggt membran ...

.... allt medan Rasken intent ont anande börjar staga upp mittstângen nâgonstans ute i ödemarken...
 
... Robert Rask, den yngsta i en brödraskara om 10 rasrena samer, gick en solig vârdag anno 1959 ut ur kâtan för att kasta vatten.

Plötsligt började hela fjállet att vibrerar..ett kraftigt ljus bländade den skakade Robert.. en smäll, Robert kánde hur han sögs upp genom ljuset... han verkade befinna sig i nâgot slags flygande tefat.... han hörde röster.. Elvis Elvis Elvis... likt ett mantra fràn smà trikàklädda varelser.

Lika plötsligt var Robert tillbaka pà samma plats, vid foten av fjället, precis utanför kàtan.. han kánde sig märkligt nog sprittande glad, och utan att förstà hur det egentligen gick till, öppnade han munnen, stampade med foten, svajade med höften och : dár satt den!

http://es.youtube.com/watch?v=N_T-XpHBUck&feature=related
 
... Kapten och överkock inom CCCP Army Ivan Ivanov trivdes med sitt nya liv som spionansvarig för norra Sveriges ödemark... svenskarna var ett trevligt folk som inte hade nât emot att han helt öppet vandrade omkring bland topphemliga anläggningar filmandes med sin videokamera.. sâ länge han tog voffsingen med sig tyckte detta märkliga folk att allt var i ordning.. "Jak raztar hünden".. och sen var allt OK...

29.jpg


-Detta skulle bli ett perfekt plejs att testa de nya pulvren som killarna i Moskva forskat fram.. Synd dock om dessa hyvens svenskar, tänkte Ivan, som innerst inne var en hygglig prick... - Man kanske skulle leta upp nàt stálle i Sverige där de samlat ihop de styggaste elementen ur befolkningen...

.. samtidigt kom en samisk man vandrades, han hade en gitarr i náven och log vänligt, höjde lätt pâ vänster ögonbryn, svängde lite lätt med armen, sköt fram höften, öppnade munnen, och: http://es.youtube.com/watch?v=CL7DJf6oXBk&feature=related
 
...Ivan Ivanov tröttnade ganska snabbt pà att spionera pâ lappar med kâta, fruar och renar. Han hade blivit bundis med Jokkmokks Jokke och funderade pà att byta liv...

-Äh nu struntar jag i spioneri, pulver och annat elánde. Jag tror bestämt jag ska söka politisk asyl.

----///----

- Hödedu Jokke, jag tror du behöver en manager. Jag har har snackat med Snoddas och Robert Rask, och de är ocksà intresserade... vad tros? Ska vi slà till?

---///---

Sedan de svenska myndigheterna givit Ivan asyl och ny hemlig identitet (Rune Chine) hade allt flytit pà med en otrolig fart. Han var nu manager för gräddan av svensk RocknRoll (Jocke, Snoddas och Robert, vilken av Ivan/Rune tvingats byta namn till det mer folk-svängiga artistnamnet "Sven-Gösta Jonsson") och livet lekte. Som grädden pà moset ledde han dessutom ett eget och ytterst populärt matlagningsprogram pâ TV, var filmregisör samt expert pà lângväga äventyr med Squad.

Mitt i detta rus märkte han dock inte att det pulver han fàtt av sina forna uppdragsgivare sakta men sakert började försvinna ur hans slarvigt stángda byrâlàda....

...en tjuvaktig skata slank snabbt iväg med en laddning i munnen...

... hans kusin landade samtidigt pà en gren i Karlsborg...

... Man-bat slukade med otrolig aptir den ena skatan efter den andra...

... Monica Lewinski trodde knappt sina ögon...

... den vita skâpbilen närmade sig sitt màl...


--- Nästa avsnitt i denna serie: ej innan 5 Februari ---
 
283229650_a92a83de76.jpg


Undertiden tillreds pulvret som inte finns i en gränd i Burma.
Woken inehåller tillräckligt med stridsmedel för att göra en hel nation av kapitalister smällfeta och paranoida.

-Agent, memorera följande sifferserie, 13885391502...

Du blir kontaktad via utsidan fritt forum.