• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Varför FJS-arna har fetma samt är lätt knas

Utan att avslöja för mycket kan vi väl säga att den tingest som bärs så nätt i munnen av den något yppige herren icke smakar som sådana tingestar övligt gör.

Vad sysslade Presidenten och Tjänsteflickan med i det inte helt runda rummet tros? Lekte doktor?

Och om de möjligen VERKLIGEN gjorde det, vem är i så fall den rundlagde herren på bilden? (Notera sjukhusbandet på hans högra arm...)

(Han är faktiskt jäkligt lik gamle skolchiefen ÖvLt. van den Skoklosterbruk! Hur visste du det?!!!)

/ G som i Gunnar
 
Avslöjad!

G.. alias Tigertämjaren.. alias trikà-tánjaren -- alias Lt. Homström.. alias Major Alexander "Sasha" Kropyteisk vod Sovietiska Special-spetznaz enheten "K3": tiden har äntligen kommit ikapp er!

Trots tappra försök till att byta alias att anlágga dimridâer ang. trikàerna färger, sovande aliens, och nu senast Busters tándhatt M.44 i samband med M.87 Special och Clintons perversa förhàllanden till bruna pinnar: det är slut gamle gosse. Hands up nu bara, och kom vánligen med här till FOAs experiment-kállare....
 
Håhå! Här försöker man slå blå dunster i folks ögon genom att utmåla oförvitliga sanningssägare som kompletta idiotos!

Försök med något annat för att ta fokus från din egen usla roll i den här viktpulversoppan, Starskij Sergeant Malinovskij!

Por primero: Vi vet att din farfar Leif-Ingvar Malinovskij gick under smeknamnet Mad Lion när han jobbade i Felix Dsersjinskijs hemliga Tjeka på Kolahalvön. Vad blir det om man slänger om bokstäverna?

Por Segundo: Fotot på den lyckliga semestrande familjen Malinovskij på Krim talar sitt tydliga språk.

fat_family.jpg


Por tertero: Hur förklarar du detta foto där en viss herr "Lindholm" bär Tjekans tydliga viktpulver-skvadronsemblem!

fatdive.jpg


Lufta er smutsiga byk Starskij Sergeant!!!

/ K. Krut
 
Galne-Gunnar-LARM!

Vàra signal-spanare har under mellantiden snappat upp en en stor mángd meddelanden med en gemensam námnare: "Galne Gunnar" (alias Trikâ-Tánjaren, alias Tigertämjaren mm.). Det är uppenbart att den mistänkte nu efter avslöjandet av hans riktiga identitet gàtt fràn ord till handling, och nu med blixtens hastighet är i full färd med att infiltrera det svenska samhället med sina galenskaper! Särskild uppmárksammahet bör riktas mot de sk. "Forums", Där den efterlyste brukar husera under större delen av dygnets 24 timmar.

Adjunterar nàgra exempel av de 100-tals meddelanden som intercepterats under de sista timmarna. Det är uppenbart att mannen màste uppbringas och stoppas omdedelbart!



...Galne Gunnar. ... När våra gudfäder på Karlshamns AB – Farbror Melker och Pajazzo
Hartwall – hyr in en torped går han under namnet Galne Gunnar. ...


Försäkringskassornas Galne Gunnar-strategi ska bli legitim Minns ni
Galne Gunnar-butikerna? ... Men Galne Gunnar var en marknadsförings­illusion. ...

... Eller är det Galne Gunnar som tagit över? ... Med tanke på hur IP-only hanterar sina
anställda och leverantörer är det definitivt Galne Gunnar varning! ...

... lämna och spela trav. Många spelare anslöt med färjan: Galne Gunnar,
LobboTony, Hannibal och Clark. En påfallande stor del ...


... (angående GG, Galne Gunnar?!) Visst får Göran Greider många svar och
visst kan man skratta glatt åt hur han vrider och vänder verkligheten ...


... Hönsen är karaktärer, tuppen galne Gunnar är lite aggressiv och där är en snäll
bögtupp som inte är intresserad av hönor och så har vi Franco, en ...


... 35, =82ndR=Pvt.AKA.WHO, 494, 585, 572, 1537. 36, =82ndR=Sfc.Galne Gunnar, 471, 437,
583, 1523. 37, ... 1271. 46, =82ndR=Pfc.Galne Gunnar, 173, 160, 889, 1271. ...


... citat: Ursprungligen inskrivet av Gaffla Eh..., var köper man paddor? Finns de inte
på Galne Gunnar kan man nog ligga i bakhåll vid den lokala dammen. ...

... Comments: Galne Gunnar e rätt söt han oxå. Jag har ett foto på honom UTAN röd bh... ...

... Dom har skitbilliga skivor på Galne Gunnar också! ... Var finns Galne Gunnar? ...

... Vilda Tilda, hennes bror Galne Gunnar och deras två syskon lämnades hos
en veterinär för att avlivas då de var 8 veckor gamla. ...

... Anf. 11 Finansminister BOSSE RINGHOLM (s) replik: Herr talman! Jag är ledsen
om Gunnar Hökmark uppfattade det som att han var Galne Gunnar. ...

... Galne Gunnar serverar, drick och var snäll Blir du sen dum, då är det du som får
smäll Jag irrar omkring, försöker komma i säng Men när morgonen kommer ...




[Ändrat av Malindo 2004-10-13 kl 14:50]
 
I en skräpig källare i Bagarmossen vrider en obortstad tillfällig gäst om ett vred på en apparat som ser ut som den stått där i fyrtio år, vilket den faktiskt också har gjort. "Tapp, tipp, tipp, maskirovka...do you read me Mork...zskrtiisch...ahh. nevermind...can you report...Tunguska... "

- Hörrö Johnny, kan du dra ner på radion och skicka dojjan?

En polisbil svänger runt kvarteret. En skata flyger upp från sin gren. Tunga steg närmar sig i källaren.
 
I en skräpig källare i Bagarmossen vrider en obortstad tillfällig gäst om ett vred på en apparat som ser ut som den stått där i fyrtio år, vilket den faktiskt också har gjort. "Tapp, tipp, tipp, maskirovka...do you read me Mork...zskrtiisch...ahh. nevermind...can you report...Tunguska... "

- Hörrö Johnny, kan du dra ner på radion och skicka dojjan?

En polisbil svänger runt kvarteret. En skata flyger upp från sin gren. Tunga steg närmar sig i källaren.

Meeeeeeeeeen , seeeen då
 

Bilagor

  • fråg.jpg
    fråg.jpg
    20.5 KB · Visningar: 251
En gång för länge(2004) sedan hittar två själsfränder varandra. De har en sällsam humor som endast de två vännerna förstå och språk som sedan länge verkat vara utdött. Men upptäckten av en gemenskap ochett lyckorus av att äntligen känna sig förstådd för vännerna närmar varandra.
Men lika plötsligt som de hittade varandra försvann båda i cyberymdens tomhet...
..............Och deras tråd på utsidan bara döööööööör.....

PLÖTSLIGT! kusligt som från ingen stans tas tråden upp igen efter fem år tystnad....
.............som om inget hänt.


Vart de kidnappade av utomjordingar? var är Malindo? Är han kvar där upp? Varför släppte de tigertamjaren? Finns det en anledning eller tröttnade de helt enkelt på honom?


Skumt!
 
Plipp...plopp...plipp....plopp...

* "Sluta tramsa" *


Plipp...plopp...plipp...plopp...plipp


Den fd. fetlagde, numera ganska avmagrade mannen i kyckling-gul trikâ tänjde förvànad ett extra tänj i sin trikâ...

- Var är jag? Det sista jag minns är att jag var straff-fânge pâ Intergalaktiska Diciplinnämdens Anstalt för Särskilt Farliga Brottslingar, den sk. Djävulsön, belägen pà planeten X9 i det femtiotredje solsystemets yttre kant.

Plötsligt hajade han till: En rymd-plit! Tusan ocksâ, vad är det som hánder?

- Galne Gunnar, stâ still för bövelen! röt rymd-konstapeln. Snart kommer jord-poliserna för att hämta dig, och jag vill att detta ska gâ snyggt till. Ställ inte till nâgra problem nu.

Kyckling-mannens hängande, slappa skinn dallrade av kölden i den skumma kállaren.. det var jákligt kallt här... men vad var det pliten sagt? Jordpolisen? Har man tänkt skicka mig till baka till platsen för mitt fruktansvárda brott? Detta kan bara betyda en sak: de ämnar sánda mig till fanders...

- Du har nu avtjänat ditt 30 âriga straff för brott mot de utomjordiska rättigheterna, sade plötsligt rymdkonstapeln, och är fri enligt vàra lagar. Svensk militärpolis har dock begärt dig utlámnad fïor att stà till svars för dina brott i denna del av världsalltet. Jag kanske borde námna att 30 âr pâ X9 motsvarar ca 5 âr här pâ jorden (han hade inte hjärta att säga att de helt enkelt tröttnat pâ honom)

- Den svenska militärpolisen?! Jag màste fly! Nu!!
 
Mork bläddrar i en gammal, nött handskriven bok. På sidan trehundranitton står klokheten han har letat efter, "Det är ingen idé att argumentera med apor". Mork ler för sig själv, slår ihop boken och skrattar högt som en byfåne från Köping.

En skata landar på sin gren. En polisbil försvinner runt hörnet.