Varför finns det nästan inga friluftsbutiker på Söder??

Klientelet på Söder är väl max ute efter några "fina" gröna gummistövlar och en vintage second hand Fjällrävenjacka. Och eventuellt en joint. Fast nu generaliserade jag stenhårt :)

I stockholm kryllar det av friluftsbutiker. Frågan är varför det inte finns en enda vettig friluftsbutik i hela dalarna. När jag flyttade söderut trodde jag att dalmasarna var ute året runt dygnet runt. I Ludvika finns 3 tatuerare, hur många motorcykelaffärer som helst och 0 friluftsbutiker. I Borlänge finns inte heller något. Jag måste åka till Stockholm för att titta på roliga saker (kan dock inte namnet på alla förorterna så jag vet inte i vilken stadsdel jag varit).

Frågan är varför det inte finns en enda vettig friluftsbutik i hela dalarna.

STF Grövelsjön har en bra butik. I Falun och säkert även på andra ställen finns jaktbutiker.

Just det här med Södermalm har varit uppe i en tidigare tråd. Tror som många andra att det just är tradition som bestämmer var kunderna och butikerna koncentreras. Ur kundsynpunkt är det bra med flera olika butiker inom gångavstånd helst med olika ägare och olika koncept.

Söder om Stockholm finns en stor och relativt välsorterad fristående butik i Länna, samt en kajakbutik i Tyresö.

Thure

Så kan man ju tycka men vem annat än en Stockholmare skulle referera till en stadsdel utan att skriva vilken stad det gäller? Ärligt?

/Thomas

Fast nu nämde ju trådskaparen bl.a. "Östermalmskidz", "Hornsgatan", "Slussen" och "Addnature" också. Detta torde peka mot Stockholm?

niklaz sa:
Klientelet på Söder är väl max ute efter några "fina" gröna gummistövlar och en vintage second hand Fjällrävenjacka. Och eventuellt en joint. Fast nu generaliserade jag stenhårt

Japp nu generaliserade du lite fel dessutom. Joint-fimpar smutsar ned naturen, vi söderkisar röker shittet ur holk istället... :)

Söder (olika betydelser)
Från Wikipedia
Hoppa till: navigering, sök
Söder kan förutom väderstrecket söder, syfta på:

en stadsdel i Arboga. Se Söder, Arboga.
en stadsdel i Helsingborg, se Söder, Helsingborg.
en stadsdel i Jönköping, se Söder, Jönköping.
en stadsdel i Huskvarna, se Söder, Huskvarna.
en vanlig benämning på Södermalm.
en stadsdel i Södertälje.
en stadsdel i Uddevalla. Se Söder, Uddevalla.
en stadsdel i Växjö. Se Söder.
en stadsdel i Örebro. Se Söder, Örebro.
en stadsdel i Östersund.

STF Grövelsjön har en bra butik. I Falun och säkert även på andra ställen finns jaktbutiker.

Just det här med Södermalm har varit uppe i en tidigare tråd. Tror som många andra att det just är tradition som bestämmer var kunderna och butikerna koncentreras. Ur kundsynpunkt är det bra med flera olika butiker inom gångavstånd helst med olika ägare och olika koncept.

Söder om Stockholm finns en stor och relativt välsorterad fristående butik i Länna, samt en kajakbutik i Tyresö.

Thure

Äventur i Söderbärke är nog min favorit. Lite långt till Grövelsjön. Men jag ska inte pajja eran Södertråd.

Söder (olika betydelser)
Från Wikipedia
Hoppa till: navigering, sök
Söder kan förutom väderstrecket söder, syfta på:

en stadsdel i Arboga. Se Söder, Arboga.
en stadsdel i Helsingborg, se Söder, Helsingborg.
en stadsdel i Jönköping, se Söder, Jönköping.
en stadsdel i Huskvarna, se Söder, Huskvarna.
en vanlig benämning på Södermalm.
en stadsdel i Södertälje.
en stadsdel i Uddevalla. Se Söder, Uddevalla.
en stadsdel i Växjö. Se Söder.
en stadsdel i Örebro. Se Söder, Örebro.
en stadsdel i Östersund.

Jo, men frågan var "kallas Söder". De däringa heter Söder. :)

peter

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
insco Finns ett bra Team Sportia Butiker och leverantörer 4
Pulkor, vart finns dom? Butiker och leverantörer 9

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg